נאפולי–עיר עם נשמה יתרה (ואוכל מצוין)

חודש שלם ק. מבקש לנסוע לנאפולי. מאז שראה את התכנית עם רושפלד ואייל שני על הפיצרייה המופלאה חייו אינם חיים. הוא חייב להיות שם.

ומה אגיד לכם? אני זורמת . רצה נאפולי- יהיה נאפולי. נסענו. מעכשיו לעכשיו.

החיים קצרים. 

 

נאפולי היא עיר מופלאה. דחוסה ואינטנסיבית עם עיר עתיקה וסמטאות צרות וציוריות ,  כביסה התלויה לרוחב הרחוב, ואנשים, ושווקים.

הלכנו מהנמל, שם החנינו , לפיצרייה המפורסמת.,  2.6 ק"מ לפי גוגל (ובחזרה, כן?)

ידענו שיהיה תור.  אבל לא הבנו עד כמה ארוך.

התור יותר טוב       וזה רק חלק קטן מהתור…

ק,  ראה את התור ואמר: אין מצב שאני עומד בתור. אין שום דבר ששווה לעמוד בשבילו בתור.

וזה אחרי חודש שהוא לא מפסיק לחפור לי על הפיצרייה .

אבל אני לא מוותרת בקלות.  רצית פיצרייה? תסבול.

השארתי אותו לעמוד בתור והלכתי ברחוב עד שמצאתי מקום שיכין לו סנדוויץ. וכך ק. היה היחיד שעמד בתור לפיצרייה כשהוא אוכל ארוחה לפני ארוחה: סנדוויץ עבה  וריחני עם פרושוטו  שהאשה הטובה הביאה לו.

עמדנו שעה וחצי ורק בסופה קלטתי שבזבזתי זמן נאפולי  יקר שלא יחזור -על עמידה בתור לפיצה.   אז אולי ק. צדק בסופו של דבר.

ואיך הפיצה?

הפיצה של ק

קודם כל  היה טעים מאד, בצק נפלא . ומיץ עגבניות שכולו אומר שירה. (וואלה נהפכתי לאייל שני)

והפיצה זולה.מה זה זולה?  מרגריטה בגודל שאי אפשר לגמור (אני לפחות לא הצלחתי)- עולה 3 יורו. וזו הפיצרייה  הכי מפורסמת בעיר.

וק. מה הוא אמר?

ק. כדרכו לא מאכזב. הוא אכל כבר פיצות טובות יותר.סמיילי(לפעמים נראה לי שאני נשואה לרושפלד)

שם הפיצריה-  SORBILLO

 

ביום האחרון היינו ברומא. תכננתי יום פינוקים, עם קצת (הרבה ) קניות.   נפלנו על יום חג, ה 15.8 הוא יום תחילת הקיץ הרשמי והרבה חנויות סגורות.

בא לי לבכות. אני בחופשה פרטית ברומא, לבד עם ק. שאמנם מתעב בגדים , נעלים ותיקים, אבל מוכן להיכנס לחנויות כי הן ממוזגות – והחנות שלי סגורה.

גמישות מחשבתית זה השם השני שלי. מיד הפכתי את היום ליום טיול. סחבתי את ק. הממושמע

ל – COLLE OPPIO ומשם לכנסייה עם פסל משה המפורסם  ומשם לקולוסיאום, ולפיאצה ונציה. ומשם הקפצה במונית לוותיקן (מונית כי ראיתי שק. מתפרק…ואני רגישה לצרכי הקבוצה שלי.אם הייתי לבד הייתי הולכת ברגל)

האם ק. התנהג יפה? תלוי. מצד אחד הוא נסחב אחרי ב 33 מעלות צלזיוס  (לי זה מרגיש כמו 25 מעלות, לו זה מרגיש גיהינום) מצד שני הוא לא הפסיק לקטר. אבל זו סימולציה טובה לחיים האחרים שלי…

לא כל אחד יכול לטייל אתי, כבר אמרתי פעם. אני יסודית, אני קרצייה, הכול מעניין אותי ומה שאני לא יודעת אני מתחקרת את המקומיים. ק. תופש את ראשו בידיו בייאוש כשאני מתקרבת לקרבן הבא שלי אבל רק ככה אני באמת לומדת את המקום. ולא כל אחד, תסכימו אתי מוכן להיסחב ולברר איפה יש שירותים בכל מקום.- חלק מטיול הכנה זה לדעת לכוון לשירותים- ולדעת איפה האוטובוס מחכה בסוף טיול. 

לסיום, אולי כפיצוי על האין קניות ,המטוס היה מלא ואל על שדרגו אותנו לביזנס. כעכבר הכפר אספתי באושר את המתנות הקטנות שקיבלנו (קופסת פח עם גרבי טיסה זה מאד שימושי) וביקשתי שיעירו אותי לאוכל- זה לא קורה אגב אף פעם- רק בשביל לראות את הדייל פורש מפית לבנה ומעומלנת על המגש ומניח ארוחה בצלחות חרסינה.  ורק מדבר אחד פחדתי- שמישהו שמכיר אותי יתפוש אותי שם, בביזנס. מה שכמובן קרה. אח שלי מהצופים (יש לי 70  אחיות ואחים!!) ראה אותי והדבר הראשון בחמש בבוקר שהיה לי דחוף להגיד לו:

שודרגנו.

 

 

 

ואם בא לכם לקבל עדכונים על הבלוג (ספוילר- זה לא קורה יותר מדי…) – אין קל מזה. בתחילת הפוסט למעלה, מצד ימין, אפשר להירשם.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סופי  On 18 לאוגוסט, 2016 at 08:56

    מקסימה שאת!! כותבת נהדר.
    מבינה אותך לגמרי לגבי ההכרחיות של תכנון מסלול הכולל עצירות שירותים …
    אבל…
    33 מעלות???
    זה טירוף!!
    מסרי לק' את תנחומי.
    גם 25 מעלות זה חם מידי לטיול בחוץ…

    איך הייתה הפיצה לטעמך? שווה את התור?

    • שלומית לוי  On 18 לאוגוסט, 2016 at 22:27

      תודה!! 🙂
      הפיצה היתה מצויינת. בצק מעולה. אבל בדיעבד ממש הצטערתי…כי לא נשאר זמן להיות בעיר. אבל לא נורא: סימנתי א נפולי כמקום שאני רוצה לחזור אליו.

  • aliciashahaf  On 18 לאוגוסט, 2016 at 10:11

    איזה כייף לכם ! גם אנ כמוהו ! מאז שראיתי את התוכנית ההיא נכנסה לי לנפולי לראש … אבל אני יודעת כמה חם שם בקיץ, אז מתאפקת קצת 🙂

  • שלומית לוי  On 18 לאוגוסט, 2016 at 22:30

    נכון, הסתיו הוא זמן שפוי יותר לבקר באיטליה, .
    אני פשוט לא מאמינה בדחיית סיפוקים.:)

  • galithatan  On 25 לאוגוסט, 2016 at 08:21

    אויש זה נהדר, והייתי קוראת מזה עוד ועוד 🙂 נראה לי שאת טיפוס קצת דומה לבנזוג, אם כי אצלו בנוסף לחקר ה"אמת" יש גם אלפי צילומים במצלמה…. לא קל!

  • שלומית לוי  On 25 לאוגוסט, 2016 at 22:55

    תודה:)
    הצחקת אותי עם הדמיון לבנזוג…הייתי שמחה לצלם צמוד…אני צלמת גרועה במיוחד.

להשאיר תגובה

