אמסטרדם: עיר של חתולים, פנקייקים ואופניים

לק. היה יומולדת. החלטתי להפתיע אותו בטיסה לאמסטרדם. פיזרתי רמזים מטעים -רשימת מלונות באיסטנבול , ספר על ברצלונה שנמצא זרוק על הרצפה וכולי. ההפתעה יכולה היתה להיות מושלמת אלמלא אל-על שהחליטו הפעם להיות מאד יעילים ולשלוח את הכרטיסים  לא רק למייל שלי אלא גם למייל של ק.  הבנאדם שבאופן נורמלי פותח את הדואר שלו פעם בשלושה שבועות  (יש לו קשיי התאקלמות למאה הנוכחית)  פתח אותו הפעם ואפילו קרא מיילים. מי היה מאמין. בכל מקרה זה לא שלא היתה הפתעה. רק שאני זו שהופתעה כאשר יום לפני הנסיעה הוא התוודה שבעצם היעד ידוע לו.

אמסטרדם  מזכירה קצת את ונציה. גם היא בנויה על אדמה מאד בוצית לכן הבתים בנויים על שכבת כלונסאות. וגם אמסטרדם , כמו ונציה בזמנה,  הפכה במאה ה17 למעצמה ימית למרות נתוני פתיחה לא משהו.

מאחר וזה יום ההולדת שלו, החלטתי לעשות לק. את כל מה שהוא אוהב: הרבה מסעדות, בתי קפה, מנוחה, הכול ברגוע. (בדיוק הפוך מאיך שאני אוהבת: .. בסין דחסתי 5 שבועות לתוך שבועיים. )

וכך מצא עצמו ק. ביום ההולדת שלו עומד בתור למוזיאון ואן גוך . במילותיו הוא , כפי שכתב לגיסתנו האהובה: "הקציצה העמידה אותי בתור למוזיאון ואן גוך. הטמפרטורה 6 מעלות, רוח קלילה מורידה אותה ל4 מעלות. לפני תור של 190 איש. כל מה שרצית ביום הולדתי. זכיתי." . מוזיאון נפלא, באמת.

התלבטנו בין מוזיאון הסקס למוזיאון החתולים. לא נעים לי להגיד לכם במה בחרנו. 

פשוט אין על חתולים.

כלומר יש, אבל לתוכים עוד אין מוזיאון.

מוזיאון החתולים  הוקם ע"י איש מאד עשיר לחתול האהוב עליו שמת אחרי 18 שנים של חיים משותפים,  אחרי שאכלו ביחד , בילו ביחד וישנו יחד 18 שנים, החליט להקדיש את שתי הקומות הראשונות של הבית שלו (בית מקסים, על גדות התעלה)  והפך אותו למוזיאון חתולים.

מוזיאון חתולים      ככה נראית חנות המוזיאון: חתול ישן על ערמת תיקי בד..

האוכל באמסטרדם מאד טעים אבל תרשו לי להתרכז במומחיות שלי: מתוקים.

השוקו עם הקצפת נפלא , והפנקייקים, הוופלים ,והקרפים . אין מילים. .

פנקייקים קטניםשוקו

כל.אבות המזון שלי, אם תרצו.  קרפ

אמסטרדם היא עיר של אופניים. יש בה 600,000 זוגות אופנים- בעיר שמונה 800,000 תושבים.

הרבה אופנייםכשמסתכלים על האופנים שעומדות קשורות בכל פינה בעיר מבינים אולי איך אומה שאין לה  חומרי גלם בכלל מצליחה לבנות עצמה במאה ה17 כמעצמת יצוא. רק עם שמסתפק ממש במועט.מסוגל לייצא את המוצרים האיכותיים  שהוא מייצר – למשל חמאה וגבינות- ומשאיר לעצמו את הסחורות הנחותות . זה בדיוק העם שלא אכפת לו על מה הוא רוכב. האופניים , איך לומר בעדינות – חסכוניים. אין קפיצים,  אין מתלים, אין מהלכים, .

ככה נראה מושב לילדים :אופני ילדים

קופסה מעץ . בלי שום ריפוד. באמריקה אפילו את הכלבים מוליכים בעגלה מרופדת.

כדי לא לקפח כלבים, החביבים על ק. עד מאד, ביקרנו בחיות חיות מעוצבת כדבעי. כרית רביצה לכלבים עלתה 250 יורו. אבל היא מקטיפה ורודה וגולגלות קטנות וחמודות: שווה, לא? גולגלות.

ולסיום , כמאמינה בעיקרון הרצף שמחתי לראות  שהוא מיושם על  גם כלביםעקרון הרצף

לא תאמצו?

.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שולצי  On 2 לינואר, 2016 at 08:56

    למה לא להוסיף עוד רציתי לקרוא עוד על אמסטרדם ולראות את ק מלקק צלעות בקפה דה קלוס . למה זה מגיע לי – התמצות הזה !!! השארת אותי עם טעם של עוד …. שבת רגועה ונעימה לכותבת המוכשרת .

    • שלומית לוי  On 2 לינואר, 2016 at 16:37

      גם ככה אני חוששת שהפוסטים שלי ארוכים מדי, בעידן של הפרעות קשב. מנסה באמת לתמצת.
      חוצמזה, בשביל זה יש לי את המטיילים שלי:)

  • נעמה קורן  On 2 לינואר, 2016 at 10:45

    שלומית, יש לך כישרון כתיבה היסטרי מזל טוב. אני פשוט חייבתת כזה מנשא לכלב, איזו גאווה להסתובב כך ברחוב.

  • שלומית לוי  On 2 לינואר, 2016 at 16:40

    תודה יקרה.
    מצרפת את הכתובת של החנות הזו, יש להם אתר אינטרנטי:
    http://www.kokovonknebel.com

  • דודי  On 3 לינואר, 2016 at 15:12

    הבנתי שהאופניים פשוטות בגלל שיש הרבה גנבים וחבל להשקיע.

    • שלומית לוי  On 4 לינואר, 2016 at 00:55

      יכול להיות. אבל גם אצלנו יש ברוך השם גנבים. והאופנים שרואים בשטח או ברחוב ממש מושקעים. אני מניחה שזה משתלב עם אופי חסכן ומנסתפק במועט. אבל היי, כל התשובות נכונות:)

  • galithatan  On 4 לינואר, 2016 at 17:52

    שעשעת אותי עם עקרון הרצף. ומצחיק שיש מוזיאון לחתולים, חבל שלא כתבת יותר מה בדיוק מציגים שם…

  • שלומית לוי  On 4 לינואר, 2016 at 21:56

    מוזיאון החתולים מראה בעיקר פוסטרים של חתולים , תמונות וקצת פסלים , הכול של חתולים , כמובן. מבחינה אמנותית אין פה בשורה , זה לא מוזיאון שצריך להיות בו. יותר בגדר קוריוז למכורים. יש לי חבר שזה מה שהוא יעשה יום אחד עם הבית שלו והחתול שלו. אז כשאני בחו"ל אני תמיד מרגישה קצת בשליחותו…

  • ליאתי  On 15 למרץ, 2016 at 21:41

    אני חולקת עלייך בדבר אחד בלבד :-))
    תוכים לא משתווים לחתולים.
    שומדבר לא משתווה לחתולים…הם היהלום שבכתר, ואמסטרדם מלאה בהם, וטוב שכך.

    • שלומית לוי  On 15 למרץ, 2016 at 21:46

      טוב, זה מסוג הויכוחים שאני נורא אוהבת:)
      (גם אני בעצם מעריצה חתולים…)

להשאיר תגובה

