קורס ביינות איטלקיים

השיגעון החדש שלי: אני רוצה להכין הרצאה על יינות איטלקים. מי יהיה קהל היעד שלי זו שאלה מצוינת. תגידו- אין פשוט מזה. יש יין אדום, ויין לבן. אחד שותים עם ארוחות קלות, ואחד עם בשר. יש רק בעיה קטנה אחת: אני באה מרקע של מיץ תפוזים ומים. 

את הבירה הראשונה שלי שתיתי לראשונה בחיי לפני חודשיים.

כדי לדבר על יינות אני חושבת שצריך לשתות לפחות פעם בחיים, לא?

נרשמתי איפה לסדנת יינות. יש סדנאות שעולות 300- 400 שקל לערב. לשמחתי הרבה מצאתי סדנה ממש לא יקרה: ב"דרך היין", חנות ליינות ברעננה (זו רשת, יש בעוד ערים), אמרו לי שאם אני נרשמת למועדון שלהם- 50 ש"ח- אני מקבלת הזמנה זוגית לסדנה! וואו. בדיוק מה שאני צריכה .

אני חושבת שאני הבנאדם היחיד שבא לסדנה הזו עם מחברת גדולה ועט, ושאל אם אמבולנס יהיה זמין במקרה הצורך.

טעמנו 10 סוגי יין.

יין מספר  3 היה ממש טעים, אבל משם זה רק הלך והידרדר.

שלא תבינו אותי לא טוב, הטועמים האחרים נהנו מאד .  

כמה משותפי לערב שמו לב שהייתי ,איך לומר, קצת מוזרה. שמחה מאד, לרגע לא מפסיקה לכתוב מה שהמנחה אמר לנו. אבל הקואורדינציה, הו , הקואורדינציה.

מישהו הגיש לי בדאגה מעין כולבויניק. לכאן אפשר לירוק את היין לאחר טעימה אמר, ודאגה בקולו.

אמרתי : אני פולניה. אני לא יורקת .. אבל ביין מספר שש הבנתי שמותר לשפוך עודפי יין  . לא חייבים לגמור כול מה שבכוס.

הנהג התורן אמנם הבריז  ולא בא איתי (אפילו הילדים לא הסכימו!  בדיעבד אני קולטת איזו אמא אני שמזמינה את הילד לבוא ולשתות אתה, רק לא להתפדח לבד) וכך מצאתי עצמי בחדר וכל האחרים גברים, אוי כמה מביך…למזלי הופיעו מאוחר יותר שתי נשים שבאו עם בני  זוגם.

רק אני לבד,

רק אני משתכרת מכמה שלוקים.

רק אני לא יודעת להחזיק כוס יין ולערסל אותה רכות.

רק אני , מסתבר , לא יודעת מה זה טאנין. או עפיצות.

אה, לא. לשאלתי ענה המדריך שגם הוא לא יודע מה זו עפיצות.

 

אבל תהיה לי הרצאה. על יינות איטלקים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיומנה של וטרינרית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על קורס ביינות איטלקיים

  1. אפרת הגיב:

    פתחתי את מילון ספיר:
    עפיצות – מרירות וחריפות, טעם העפצים.
    עפץ – גידול של רקמת הצמח שמפיקים ממנו דיו וחומרים לעיבוד עורות.

  2. אוי את חמודה…
    גם אני בדקתי , ההגדרה שמצאתי באתר על יין היא "עפיצות היא תחושת היובש שנשארת בפה בעת שתיית היין"

  3. שולצי הגיב:

    מה יהיה יפתי , האם תלכי גם לקורס תפירה בגלל שאיטליה היא בירת האופנה ?? השתגעת ללמוד לשתות .ועוד את , שגם בחגים בזמן הברכות והקושיות שותה כוס מים . עד לאיפה תגיעי ! הלכה לי גיסה לאיבוד, תחזירו לי את זו שכבר התרגלתי לכל השגעונת שלה. ואותה אני אוהבת .

  4. גדי הגיב:

    ברוכה הבאה לעולם היין, מלא ארומות, טעמים וחוויות

    פעם הבא כשאת הולכת לטעימות, תרשימי כמה הערות על כל יין, כולל שם, זן הענבים, שנת בציר, מחיר, ארומות, טעמים וכו', כך תוכלי גם ללמוד וגם לדעת בפעם הבאה מה לקנות ומה לשתות

  5. האמת- זה תחום מרתק. לא פיללתי.
    היום חזרתי וקראתי מאמר שכבר הורדתי ופתאום הכול נעשה מובן יותר. איזה כיף לי.
    תודה על העזרה!

  6. sophieorian הגיב:

    חחחח תמיד הנחתי משום מה שעפיצות כותבים עם "א"
    מלכה את! חבל שלא אמרת, הייתי באה איתך, נשמע כייף

להשאיר תגובה

