סעודה מפסקת באיטליה

את החג הזה תכננו לבלות באזור מקסים בחופה הצפון מזרחי של איטליה- צ'ינקואה טרה.

אבל הדרך עברה ליד בולוניה. ופתאום בלי להרגיש מצאנו עצמנו שוב   במולדת השנייה שלנו.

אני מזהירה את ק. – בערי איטליה יש חוק  חדש יחסית, האוסר על נהיגה במרכז ההיסטורי, אלא אם כן אתה תושב מקומי. אני למודת ניסיון, קנס אחד כזה כבר רדף אחרינו ולכן אני אומרת לק. – אתה שוב עובר מתחת למצלמה.

האיש כדרכו מכחיש את המציאות.

רק אחרי שעברנו מתחת לשלוש מצלמות , ואחרי שביררתי  שמחיר הקנס הזה הוא 80 יורו , ואין ספק שמי שנוהג מצולם, ק. מתחיל להבין  איזו טעות הוא עשה. (לא להקשיב לאשתו החופרת) .

אבל אם נצליח למצוא מלון על הרחוב הראשי, חטאנו יימחל לנו. המלון ייתן לנו אישור והקנס יבוטל.

למרבה הצער ארבעת המלונות הראשונים שבדקנו-מלאים. (אפשר לראות פה תבנית לכבוד החג- מי שנוסע ביום כיפור ועוד בלי להתכונן נענש בידי שמיים . או בידי עיריית בולוניה). רגע לפני שאנחנו מוותרים ועוזבים ,מצאנו מלון. המלון המקסים עולה לנו 35 יורו ללילה (ז"א אם מגלמים את הקנס בתוכו. אבל למה להיות קטנוני. )

המלון קטנטן וציורי. ממש מול דלת הכניסה יש חנות פרחים מרהיבה, והוא עצמו ממוקם בתוך השוק היפיפה. הכי מרכז שאפשר.                                      

זה בדיוק מה שרואים מדלת הכניסה שלו:

יציאה מהמלון הרחוב עצמו מלא פאבים , חנויות פרחים,  חנויות דגים  ואיטליזים קטנים .ישר נזכרתי בשעורים שלמדנו על דגים. (פוסט יגיע. )

ק. נכנס לחנות מלאה בפרושוטו, הרגל השמנמנה והמיובשת של החזיר. כל החנות מלאה ברגלים כאלה. אבוי.

הוא נושם נשימה עמוקה (טוב, אשתו סותמת את האף עם שתי אצבעות, מישהו צריך לאזן) ואז הוא אומר לי: חבל שלא המציאו  (בעוד אני בטוחה שהוא רוצה לומר "מצלמת ריח", כי זה משהו שמעסיק אותי לא מעט) הוא ממשיך ואומר: חבל שלא המציאו בושם בריח של פרושוטו.

אני מגלה למגינת לבי שבעלי רוצה להריח כמו חזיר מת.

אני אישית מעדיפה ריח של חנויות נעלים. אבל איש באמונתו יחיה.

ליד המלון בבולוניה

אין ספק שאני מרגישה קצת אשמה . בכל זאת, טיול ביום כיפור. (אם כי אני חייבת לומר שאין כמו ההכנות לחג באיטליה. אוירה מדהימה).כנראה שלא השתחררתי לגמרי מהנרטיב  .מחוץ למלון

 

וזה חלק מחלון ראווה מגניב של חנות לפסטה טרייה:

הכיתוב אומר: – הנערה עם טורטליני מפנינה. לא גאוני?

 נערה עם טורטליני פנינה

 

ומה זה הצ'ינקואה טרה? הפרוש המילולי זה חמש ארצות.

אלו הם חמישה כפרים שנמצאים ממש על החוף , אפשר להתנייד ביניהם רק בעזרת  רכבת או בעזרת ספינות, בחודשי הקיץ. זה לא שכביש לא מגיע, הוא כן. אבל נסיעה של 10 דקות ברכבת תיקח כמעט שעה על הכביש, אסור להכניס מכוניות לכפר, החנייה עולה 20-25 יורו ליממה- ואם לא השתכנעתם עד עכשיו- כי ק. לא השתכנע- הכביש ממוקם למעלה. בקצה המאד עליון של הכפר.

אם תהיו שם תראו כל הזמן אנשים גוררים טרולים סרבנים במעלה הכפר. אתה מגיע, מחנה (בתשלום), יורד את כל הדרך אל הכפר ומתישהו תצטרך לעלות הכול בחזרה. עם המזוודה. אפילו מוניות  לא מורשות.

יש כפר אחד עם גישה יחסית נוחה במכונית- Monterosso,. אבל גם שם יש עליה מכובדת.

אין לנו מלון. הכול מלא.  למעט צימר אחד שהיה סביר ולא הייתי חושבת פעמיים אם לקחת אותו אם הייתי בנפאל, נגיד.אבל  אז הבחור אמר שהוא לא מראה אותו מראש, כי זה בקומה חמישית.

כאילו לא מספיק לרדת שני קילומטר אל מרכז הכפר, צריך לעלות את המזוודה ואת עצמך חמש קומות (בלי מעלית, כמובן) ואז למחרת לרדת חמש קומות ולעלות לאוטו בחזרה.

 

אל תבינו אותי לא טוב, האזור יפיפה.

נוף יפה מלמעלה

המצוקים יורדים אל הים, המרינות ציוריות עם סירות דייג, הים כחול להפליא והשקיעה מדהימה. אבל תזמינו מקום מראש, תשאירו את האוטו בעיר הקרובה (La Spezia)  ותביאו את הברכיים הטובות שלכם. (אמרה זו שמשקמת את הברך הסוררת שלה כדי לחזור לרקוד וממש קינאה במי שלא אכפת לו לבזבז  ברכיים)

 

נוף יפה 2

 

 

 

 

סירות ליד הבית לסירות הם דווקא מרשים להיכנס לתוך הכפר. זה החניון שליד הבית.

הכפר Corniglio   ידוע בכך שהבתים שם ממש תלויים על הצוקים.

כדי להגיע אליהם צריך לטפס על המדרגות.

מיד כשיוצאים מתחנת הרכבת רואים אותן…רק שלא רואים כמה מדרגות יש שם.  

אז זהו. שספרתי בשבילכם. 370  מדרגות.

  המון מדרגות

 

ורק בסוף הירידה גילינו שדווקא שם יש מיניוואן  שמעלה אנשים בכביש צידי.

העלייה הקשה משתלמת.  הכפר יפה, סמטאות מימי הביניים  חמודות ומשתרגות אחת בשנייה.

כמה שמחתי כשגיליתי על ההר מנהג איטלקי לכבוד החג  : תפוח בדבש.

ורק ק. , עוכר ישראל,  קלקל את השמחה .

אמר וואלה התחרפנת. זו גבינה, לא תפוח.

גבינה ודבש

 

אפשר (וגם רצוי) להירשם כמנויים לבלוג הזה. זה הכי פשוט בעולם. בצד ימין למעלה יש תיבה, ממלאים את כתובת המייל וזהו. בערך.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיומנה של וטרינרית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על סעודה מפסקת באיטליה

  1. galithatan הגיב:

    נראה מהמם ושווה ביקור למרות כל המדרגות והטיפוסים והעדר המעליות… אולי מתישהו (רק לא בכיפור 😉 )

    • האמת – ממש שווה. כפרים מקסימים, קטנים, אינטימיים.
      יש שם גם שבילי הליכה שמחברים בין 2 כפרים וביום שהיינו השבילים היו סגורים בגלל מפולת.

      ממליצה בכל פה. חבל שלא הייתי מוכנה נפשית לכמות המדרגות והטיפוסים. (רואים שם לא מעט אנשים עם מקלות הליכה. בטח כאלה שהתכוננו לטיול…)

  2. nina ramon הגיב:

    נראה שהעליות והמדרגות בפוזיטנו הם כלום לעומת הצ'ינקווה טרה (-:

  3. שולצי הגיב:

    בזמן שלנו היה כיפורים אתם טיללתם במקומות מדהימים , רוצה לשמוע עוד …..

  4. הי נינה , באמת אין על החוף הזה מסורנטו לאמלפי. כביש מהמם, כפרים מתוקים, קרמיקות…מה עוד נבקש.

  5. שרון כ. הגיב:

    אפרופו שוק הדגים בבולוניה-איזה כייף שהזכרת.. brings back את השנה הראשונה בלימודי הווטרינריה ואת הפרופסור Trentini לזואולוגיה שסיפר לנו בין השאר שהוא גם טבח מצוין (בין הבדיחות בשיעור..) ומה הסיבה שה-vongole נפתחות במים רותחים.. ואני זוכרת איך התחילה אז סקרנותי בבישול (שלא היתה כה גדולה בגלל אולי המוצא הפולני שלי -עד אותה נקודה..המוצא נשאר למרות הכל) ..לפני המבחן השבועי שלנו על סדרת הדגים בממלכת החי הלכתי במיוחד לאותו "שוק" שהזכרת (קשה לקרוא לו כך כי הוא כל כך מעודן, נקי ואף יקר דרך אגב, מאחורי piazza Maggiore) וניסיתי לזהות מקצת מהדגים עליהם יבחנו אותי ולבחון את רמת טריותם (freschezza) לפי הטיפים של הפרופסור כמובן..אין ספק שסטודנטים לווטרינריה באיטליה מקבלים בהרצאות ידע תרבותי-קולינרי שלא מקבלים בהרבה פקולטות בעולם מחוץ לאיטליה..איזה כייף זה היה.. רק אזכיר את הפרופסור שלנו לתזונה שהיה אחראי -מספר 1!- לניסוח ה"דיאטה" הקפדנית ויתכן שאף סודית! של הפרות (Frisona-רק להזכיר אותה -נשקפת בעיני דמותה מעלה גירה בשלווה רחוק מהלחץ במזה"ת-) באזור Parma -Reggio Emilia ואשר בזכות אותה דיאטה אנו זוכים בטעם המופלא של גבינת הפרמזן.. ,

  6. gilravivv הגיב:

    הבלוג הזה כל כך מחזיר אותי אחורה לטיול, שזה מעולה:)
    כשאני הייתי ברומא עם המשפחה היינו במספר סיורים ברומא http://bit.ly/XVMDDU שהיו ממש טובים. לכן מרשה לעצמי להמליץ

    • הי גיל
      מאחר והקישור ששלחת חביב השארתי אותו, למרות שזה לא בלוג למטרות פרסום. את התגובה השניה שלך, לפוסט הרפואי, ("מקרה החירום שאף רופא לא רוצה לקבל") הרשיתי לעצמי למחוק. אני לא יודעת מי אתה, אבל נראה לי קצת חוצפה (וזה עוד בעדינות, כי אני מאד מנומסת ) להשתמש בפלטפורמה שלי כדי לפרסם וטרינר אחר.

  7. שלום זיידמן הגיב:

    תמשיכי… תמשיכי…מאד נהניתי.

  8. פינגבאק: דגים מקולקלים ונקניקים רקובים | Mother of Dragons. וטרינרית

להשאיר תגובה

