חנות חיות ענקית וקצת תובנות על תוכים אמריקאים

ק. תמיד מתלונן כשאנחנו באמריקה: למה את לא יכולה ללכת לחנויות נורמאליות כמו כל אשה?

אז זהו, זה לא שאני לא, אבל אני גם חייבת לבדוק את חנויות החיות שבדרך, כמו גם את החנויות לכלי בניין , משם אני שואבת רעיונות לתוכים. (צינור בידוד של מזגני אוויר שימש אותי שנים כצווארון לתוכי עד שהמציאו את הטבעת מהפלסטיק)

דבר אחד מאד עצוב: כמעט ואין יותר חנויות ספרים. בשני מולים ענקיים שבדקתי, בלאס וגאס  ובוודלנד הילס, ליד לוס אנג'לס – כל חנויות הספרים נסגרו.  נאמר לי   שהחנות הקרובה ביותר נמצאת בעיר הרחוקה שעה וחצי . אלו היו חנויות ענקיות, הספרים היו מסודרים יפה כל כך לפי נושאים.

המינוס היחיד שלא היו ספרים בעברית…  (אבל את זה פתרתי בקלות: חזרתי לארץ)

 

רוב הרשתות הגדולות פשטו רגל או צמצמו דרסטית את מספר החנויות.

 

וזו חנות החיות PetSmart          

ככה היא נראית- וזה רק חצי מרוחב החנות. אני עומדת בדיוק באמצע, במסדרון שחוצה את החנות. חנות חיות גדולה

מיד כשנכנסים, ממול, יש מלון לחיות:  (שימו לב לדלפק בחזיתו עם פקידת הקבלה)

מלון       בלובי שלו אפשר לקנות סוכריות לכלבים  בדולר וחצי:

סוכריות

בצד יש מעון יום : לפחות חמישה עשר כלבים נמצאים בחדר גדול עם מטפלת שבודקת ורושמת  שהכול בסדר, אף אחד לא בוכה, כולם משחקים ביחד…שימו לב לצעצועים  . גן ילדים של ממש!גן כלבים 1       עוד גן

באגף הבגדים מצאתי בגדים של מרתה סטיוארט (היא לא בכלא??) ודוכן ספורטיבי של הNBA.

אם אתה אוהד של הלייקרס למה לא להלביש את הכלב. (אני הייתי מלבישה בשמחה לכלבה שלי חולצה של מסי, אבל בכדורגל הם לא חזקים שם באמריקה)

nba מרתה

ככה נראית המספרה. שמונה שולחנות . ביום בו הייתי היו חמישה ספרים שעבדו  בו זמנית , בתוך אולם גדול. בעלי הכלב מוזמנים לראות את התהליך כולו מבעד לקיר זכוכית רחב.

 

 

מספרה

 

חברת כלי האוכל ALESSI התחילה לעשות כלי אוכל לחתולים ולכלבים.  (התמונה  לא מהחנות הזו אבל לא התאפקתי):

אלסי מאה דולר והחתול שלכם  לא רעב.

זהו האגף  המרשים לצעצועי התוכים:

צעצועי תוכים חדש

אבל בדקתי בקפידה, צעצוע צעצוע. ונחשו מה. כולם צעצועי לעיסה או תלישה או נדנדות שונות. לא שזה רע. אבל לא ראיתי אף לא צעצוע מחשבה אחד!

מסקנה: מה שיש כאן  טוב אולי לתוכי האמריקאי השמנמן והשטחי.

אני מייבאת צעצועי מחשבה מאתגרים לתוכים החכמים של המזרח התיכון החדש.

כן, הבאתי צעצועים חדשים לגמרי, מגניבים בדרכם. בסוף השבוע אני מתכוונת לארגן אותם ולהעלות אותם לאתר.

יש למה לחכות!

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיומנה של וטרינרית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על חנות חיות ענקית וקצת תובנות על תוכים אמריקאים

  1. sophieorian הגיב:

    שלומית האתגר האמיתי זה לשכנע את התוכים לשחק בצעצועים.
    אצלי הם פוחדים מהם… טקילה לפעמים במקרים נדירים מרים איזה צעצוע מרשרש.
    פרודו מתייחס לכל ה"צעצועים" שהוא מסכים להתקרב אליהם באותה הצורה: הטח אותם וזרוק אותם ועשה מקסימום רעש.
    ומה זה צעצוע בשביל פרודו? רשת פלסטיק שהייתה פעם חלק משייקר, מכסה פלסטיק של קופסת תרופות לשעבר, בורג של קרש לאסלה ונייר טואלט. כל השאר זה דברים מפחידים!!!
    לטקילה עשיתי פעם צעצוע מחשבה: לקחתי כדור רעשן של חתולים ודחפתי פנימה חתיכות שקדים טעימים. בהתחלה טקילה התאמץ ואז למד לדפוק את הכדור ולהטיח אותן ברצפה עד שהכדור מתכת של הרעשן כותש את השקד והוא זולל את השברים.
    מעניין ממי הוא למד להטיח צעצועים?

    בשורה התחתונה: איך מלמדים תוכים פחדנים לשחק בצעצועים?

    • הי סופי
      את צודקת וזה אתגר לא פשוט ללמד תוכי לשחק. חוקרים חושבים היום שיש מעין חלון הזדמנויות בגיל 6-8 שבועות בהם התוכי לומד להיות סקרן וכתוצאה מזה- לשחק. זה גיל שהם עדיין בחזקת המגדל ולא כל מגדל מודע לאחריות הזו.
      כך שזה לא מובן מאליו כשתוכי כן יודע לשחק.
      אני חושבת שדרך טובה לחבב על תוכי צעצוע, או לפחות לעורר את סקרנותו היא לשחק בצעצוע שמיועד לו בעניין רב. לשבת ליד הצעצוע, בטווח ראיה של התוכי, ולהתחיל להנות מהצעצוע. בהרבה מקרים התווכי מסתקרן מי לוקח ממנו את תשומת הלב ומתחיל להתקרב.

      את הבורג של פרודו הייתי מרחיקה . סביר להניח שהוא מכיל אבץ.
      וטקילה חשב מחוץ לקופסה…זו בהחלט חשיבה… אגב בין הצעצועים החדשים שהבאתי (שבמקום להתמודד עכשיו עם האתר שלי ולהעלות תמונות שלהם אני בורחת לכאן…) -יש כדור שקוף עם חורים…אנחנו פותחים בהברגה כדי להכניס מזונות שונים והתוכי צריך לשלוף דרך החורים חתיכות מזון. וכל הסיפור מתגלגל על הרצפה. נראה לי כמו להיט…

      • sophieorian הגיב:

        הבורג של פרודו עשוי פלסטיק!!!
        הם לא מקבלים נגישות למתכות 🙂

        טקילה לומד לשחק בצעצועים חדשים בפחדנות מאופקת אבל מידי פעם הוא מתוודע לצעצוע חדש. הוא אפילו לומד "קונצים" התנהגותיים מפרודו בגילו המופלג – כמו לא לרדת מהאצבע לכלוב כשלא בא לו – הוא מעולם לא עשה את זה עד שראה את פרודו וחיקה אותו.
        פרודו כל הזמן מחקה קולות שטקילה עושה.
        שניהם מקבלים מוטיבציה מהקנאה האחד בשני.
        אבל במשחק עם צעצועים זה לא הולך עם פרודו – הוא פוחד מהם ואפילו קנאה בטקילה לא מזיזה אותו מעקשנותו.
        אולי הוא בעייתי במיוחד – הוא הרי פוחד בטירוף מבננות ובקבוקי אקטימל….
        למרות שהוא רואה את טקילה אוכל ישירות מהבננה ושומע את טקילה עושה קולות הנאה ומתמלא קנאה – הוא לא מוכן להתקרב לבננה.
        גם לתוכים יש אופי והעדפות – פרודו מעדיף משחקים מילוליים על פני צעצועים ואוכל. או לרדוף אחרי טקילה. זה הוא גם אוהב.
        מעניינים הם התוכים, כל אחד שונה ומיוחד 🙂

  2. נעמה קורן הגיב:

    שיואו! עכשיו אני מתחילה לחסוך כסף!

    • אוהו, וכמה…את לא מבינה מה יש בחנויות האלה . בחיי. למזלי אין לי אף פעם זמן. אני תמיד בלחץ לחזור מהר הביתה. בחצי יום פלוס מינוס שנשאר אחרי או לפני הסמינר אי אפשר לגרום להרבה נזקים. (על זה ק. היה אומר: אבל את משתכללת כל כך…)

  3. הי סופי, את ממש צודקת.
    בעיני תוכים הם לגמרי כמו ילדים. כל אחד אחר, כל אחד וייחודו שלו…

  4. galithatan הגיב:

    גם אם באיחור ניכר, נהניתי מאוד מהפוסט ומהנחישות בעניין צעצועי המחשבה 🙂

  5. אניטה הגיב:

    איך אפשר להזמין צעצועים מחשבה לתוכים?

להשאיר תגובה

