תרמתי במשרד. לש"ס.

ברגע שראיתי את הלקוח נזכרתי בו.

קודם כל הוא חרדי. לבוש בשחור לבן. וחוץ מזה אני זוכרת מצוין את מי שמסדר אותי.

עברה שנה מאז שבדקתי את התוכי שלו . אז , אחרי שסיימתי לבדוק  ולטפל השארתי את החשבון אצל המזכירה ומיהרתי לאסוף ילד מבית ספר. האיש אמר למזכירה שלי שזה בסדר ושהסכמתי לוותר על התשלום ושהוא ישלם רק על התרופה כי התוכי שייך לחמישה יתומים שהוא מכיר.

למה המזכירה האמינה לו דקה אחרי שהשארתי חשבון מפורט- זו שאלה מצוינת.

עברה שנה  והנה הוא עומד ליד דלפק הקבלה וקופסה בידו.

הפעם הוא רצה שאני אבדוק שני תוכים. אמרתי לו:  אני זוכרת שאתה חייב לי משנה שעברה כך וכך. והוא, בשלו: אבל אמרתי לך שזה תוכי של יתומים.

תראה,אמרתי . יתומים או לא, אני לא מוכנה שלא לקבל תשלום הפעם.

מהחוב משנה שעברה הוא התעלם באלגנטיות וגם אני כבר הבנתי שעשו לי תספורת..

בדקתי את שני התוכים, הזרקתי לאחד מהם והכנתי תרופה.

למודת ניסיון השבעתי את המזכירה לא לתת תרופה לפני שהוא משלם.

האיש הוציא פנקס צ'קים למרות שנאמר לו מראש שאי אפשר.

אמרתי לו: תבוא מחר עם מזומן. ורק אז תקבל את התרופה. בכל מקרה  צריך להתחיל לטפל רק מחר.

האיש הוציא  מכיסו כמה שקלים ונתן למזכירה. את הצ'ק אני נותן לך לעוד כמה ימים.רק אז הישיבה משלמת לי.

ואז הוא התבונן בי ואמר בתום: את לא סומכת עלי? אני הרי דתי.

התגובה שלי היתה מהירה להפליא וחסרת עכבות. .

יצא לי פחחח   

האיש נעלב.

תראי, אני לומד בשבילך בישיבה ומקבל כסף מהמדינה.

פה הוא כבר עצבן אותי.

כי אני רציתי ללמוד משפטים השנה. אבל לי המדינה לא מממנת לימודים, לצערי, והתכנית נגנזה.

 

הצק נשאר אצלי. תכננתי להפקיד אותו כשיגיע יום הפירעון.

 

אבל הלקוח הגיע אתמול עם שני מכתבים.

מכתב אחד ממנו שטוען שהתרופות אצלי מספיק  יקרות ושלדעתו אני לא צריכה להרוויח בנוסף לזה.

ומכתב שני מש"ס שמודה לי על התרומה הנדיבה למוסדות החינוך שלהם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיומנה של וטרינרית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על תרמתי במשרד. לש"ס.

  1. שולצי הגיב:

    ידעתי שבסוף תצאי "צדיקה ויראת שמים" , היית צריכה רק את הפוש הקטן ……

  2. aliciashahaf הגיב:

    אוי, זה מעצבן !!!

  3. sophieorian הגיב:

    אין ספק שהוא חוצפן.. מעבר לתחמנות ולרמאות אני מתרשמת שאכפת להם מספיק לטפל בתוכי חולה והם מוכנים לנהוג בחוסר הגינות בשביל זה. יש לא מעט תוכים במוסדות חינוך ובבתים פרטיים שעבור בעליהם הם דג זהב עם נוצות ואף אחד לא חושב בכלל שתוכי זכאי לטיפול רפואי.
    מצב התוכים במדינה כנראה משתפר, עולה המודעות.
    וזאת מבלי לגרוע מסלידתי מנצלנות.

  4. את צודקת לגמרי. המזכירה באה אחורנית ושאלה למה אני בכלל מטפלת בו כשברור שהסיפור יחזור על עצמו. ואני אמרתי- כי אני מרחמת על התוכי.
    אז כן, במידה מסויימת אני שמחה שמספיק אכפת לו מהתוכי.

    (התגובה הזו תשמיד עצמה תוך חמש דקות מרגע העלתה. זה מה שחסר לי שיתחילו להביא אלי עוד ועוד תוכים לא משלמים…)

  5. nina ramon הגיב:

    באמת לא יאומן… איזו עזות מצח! אבל את יודעת – ככה הם מצליחים, ה-….. [השלימו כאוות נפשכם] האלה.

    • אני אומרת לעצמי שזה שבהוא חרדי אין לזה שום קשר. כי רמאים יש בכל מקום. אבל אולי באמת כמו ילד מפונק הם הרי מקבלים כל מה שהם רוצים. אנחנו רק כלי שרת בידיהם. אז לפחות כאן אולי הצלתי תוכי. (ככה אני מרגישה טיפה, רק טיפה , פחות מפגרת)

  6. galithatan הגיב:

    התוכי לא אשם, אבל אני לא הייתי נותנת שירות לאדם כזה פעם שנייה. את יכולה להתרגז רק על עצמך (ואני בעדך, לגמרי, את יודעת, אבל ליפול ככה לידיים של ש"סניק שכבר רימה פעם אחת…)

  7. כועסת רק על עצמי, לגמרי. אבל לא אקבל אותו יותר. רשמתי בתיק שלו. (כאילו שהייתי שוכחת)…

  8. gil הגיב:

    לא הייתי מכליל אנשי מפלגה כזו (ש"ס) או אחר בגלל אדם אחד…או שניים…גם לא על ציבור מסוים (חרדי,ערבי וכו') רמאים,נצלנים,גנבים יש בכל מגזר ובכל מקום. האבסורד שדוקא אותו מגזר סובל יותר מאנשים כאלה. נכון,יש צפייה מאדם דתי לנהוג בצורה יותר ערכית ומוסרית אבל חובת הזהירות שלנו. אני יודע שאת אישית נותנת שרות וטיפול מסור ומכל הלב,כן-גם בעד תשלום,חשוב המקצועיות לבעל החי (לתוכי) ולבעליו.

  9. הי גיל
    באמת כתבתי באחת התגובות שלי למעלה שאין קשר למגזר. בהחלט. הוא פשוט עצבן אותי. ולי, אגב, אין שום ציפיה מאדם דתי לנהוג בצורה יותר ערכית. ממש לא. אתה אדם ערכי או שאתה לא. הכיפה לא משנה.

  10. ארז הגיב:

    אף אחד לא אומר את זה אז אני אגיד… מגזר שלם של רמאים שרואים בלסדר אותנו "החילונים הטיפשים" מצוה. פעם הבאה גובים כסף מראש – שלומית!

  11. אלדו הגיב:

    בס"ד
    מי שלומד תורה שלא לשמה אלא בשביל כבוד או כסף או שיקראו לו רבי או בשביל גן עדן או עולם הבא , אין זה נקרא לומד לשם שמיים !!!
    שלומית תהיי תמימה עם בורא עולם כן לא להיות תמימה עם בני אדם , כמו שאומר רבי שמעון בר יוחאי " היזהרו בדור האחרון מבעלי מסיכה " , יכול להיות תראי אדם עם זקן עד הרגליים ופיאות עד הריצפה אבל כזה נוגע לכיס שלו אין לו אלהים !!!!
    אלדו

להשאיר תגובה

