הנה אחד שלא צריך קיצוץ נוצות תעופה! וגם ג'קי התוכי שר על סביבונים.

זה במבי. לא  טעיתם.   לא תוכי, אלא כלב   צ'יוואווה.  פגשתי אותו בנמל תל אביב כשהוא מטייל באושר על כתפיו של אלי רוקח…ככה הם הלכו בנמל, היה יום יפה ,  ואני לא התאפקתי וביקשתי רשות לצלם ולפרסם. (כשאני רואה תמונה טובה אני מאבדת את המעצורים הפולניים שלי.)

ק. אמר בתמיהה. מה, אמרת שאת וטרינרית???

מה אני לא עושה בשביל הבלוג שלי.

ודווקא לתוכים זה ממש לא מומלץ להיות על כתף בעליהם.

אם אנחנו מאפשרים להם להיות על הכתף, הם תופשים עצמם כעליונים לנו.. בטבע הם מסתדרים על העץ לפי מיקומם החברתי. ואם בבית נאפשר לתוכי להיות גבוה מאיתנו (או מה שהוא תופש כגבוה) – זה הבסיס לבעיות התנהגותיות.

אבל  לבמבי  אני מרשה.

 

clip_image001

 

ואי אפשר בלי איחולי חג שמח, סופגניות, סביבונים, חנוכיה  והרבה אור.  זהו ג'קי, כבר זכיתם הכיר אותו- מאחל.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • N.  On 10 לדצמבר, 2012 at 10:31

    עכשיו אני מבינה את כל בעיות ההתנהגות של הילדים. כל הילדות הם היו על הכתפיים של אבא שלהם ולכן הם מנהלים אותנו עכשיו….

  • וטרינרים באשדוד  On 30 לדצמבר, 2012 at 21:57

    וואו מגניב,מעניין כמה זמן לקח לו לאמן אותו לבצע את זה.

  • נועה  On 9 לינואר, 2013 at 12:27

    איזה תוכי חמוד 🙂 ! האמת שדיי חבל שזה לא ממש רצוי לשים אותם על הכתף כי זה דיי כיף ..
    .. תמשיכי לכתוב את הבלוג לתמיד . !

  • בעםי  On 13 לינואר, 2013 at 00:15

    http://www.parrotchronicles.com/behavior/heightdominance_behavior.htm

    היי שלומית. מה את אומרת על המאמר הזה?
    אגב, גם בכלבים תיאוריית הדומיננטיות דיי הופרכה.

  • שלומית לוי  On 13 לינואר, 2013 at 19:27

    לקח קצת זמן, קראתי הכל. יש חוקרי התנהגות שבאמת חושבים ככה. הנושא הזה די שנוי במחלוקת. אז כן, נתקלתי בדעה זו , אבל יש הרבה- לפי מה שנתקלתי בהרצאות רבות- הרבה יותר -חוקרי התנהגות שחושבים שההיררכיה כן קיימת בתוכים, ושזו היררכיה הנקבעת לפי גובה.
    מניסיון אישי- קשה מאד לאלף תוכי שנותנים לו לשבת על הכתף. לא מדובר על נשיכות- פשוט אי אפשר לתת פקודות לתוכי ,כלומר לאלף אותו- כשהוא על הכתף. הוא בפירוש מרגיש עליון. ואותו תוכי , אם נוריד אותו לגובה קצת נמוך מגובה העיניים שלנו – פתאום יתחיל להיענות למה שאומרים לו. אני (ולא רק אני) מפרשת את זה כדומיננטיות. אם קראת את כל המאמר (נתת לי שעורי בית…) לקראת הסוף הוא מתאר שהתוכי ישב על כתפו ונשך את אוזנו שלו, כי התוכי הרגיש בן זוגו. בעיני זה מאלף לא רציני. ממש לא רציני. אסור לנו לתת לתוכי לחשוב שהוא בנזוג שלנו. רק חבר להקה. זה דבר כל כך בסיסי בהבנת הפסיכולוגיה של התוכי, כך שנראה לי שאותו אדם פשוט לא מספיק רציני.

להשאיר תגובה

