צעצועים זה אנחנו 2 או: אם הייתי תוכי- הייתי מתה מרעב!

תוכים, בדיוק כמו ילדים, צריכים צעצועים. והרבה.

אני לא רוצה לכתוב שוב מה שכתבתי בפעם הקודמת כשכתבתי על צעצועים ותוכים (אבל ממליצה שתקראו , ככה לרענן את הזיכרון)

הפעם עליתי מדרגה. יש לי צעצועים חדשים במרפאה שלי. חלקם ממש  מסובכים. וכמו שכתבתי בכותרת, אם הייתי תוכי אין ספק שהייתי מתה מרעב. ק. כבר הראה לי פעמיים איך פותחים את הקופסה הצהובה (בסרטון השלישי) ואני עדיין מסתבכת.

כל הצעצועים כאן   הם צעצועי חיפוש מזון מאד מורכבים. התוכי צריך להפעיל מיומנות כדי לשחרר את המזון הנחשק.

הצעצוע שבסרטון הראשון מורכב מכמה "קומות" . על כל "קומה" יש בליטות  וכשאוחזים בהן אפשר לסובב את החישוק כולו. רק כשכל החישוקים מכוונים לאותה צורה – ה"ממתק" נופל מהחישוק העליון עד לפתח.

הצעצוע היפה הזה, זיג זג שמו, שמים בוטן או אגוז בפתח התחתון ומסובבים. בדיוק כמו רולטה בקזינו. אתם תראו איך הג'אקו שכאן, במיומנות  שאין שנייה לה (בטח לא אצלי) מסובב ומסובב עד שהאוצר נופל לידיו כפרי בשל.

וזו קופסת אוצרות: יש לה שני ברגים שאמורים להיות מסובבים בזוית מסויימת כדי שהקופסה תיפתח.

מצד אחד אני שמחה שאת האוכל שלי מניחים לי בצלחת ואני לא צריכה להוכיח כישורים מכניים כדי לשבוע. ומצד שני לי אין הפרעות התנהגותיות, עד כמה שידוע לי.

אני לא צורחת בד"כ, אני לא נושכת (בדוק) וגם לא תולשת את נוצותי.

אבל לתוכים –לכולם-  הצעצועים האלה ממש  מומלצים,

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורית  On 18 למרץ, 2012 at 15:54

    הג'קואית שלי, עד שיהיה לה אומץ להתקרב לצעצוע הזה… הבוטן/אגוז יהפוך לאבקה (בהנחה שזה השלב הבא של הפרי)..

    • שלומית לוי  On 18 למרץ, 2012 at 20:20

      הצחקת אותי בתגובה…אבל ככל שתוכי פחות מפחד , יותר מסתגל- רמת החיברות (סוציאליזציה) שלו גבוהה יותר. תוכי שלא ישחק כי הוא מפחד מצעצוע חדש, נעשה תלוי בבעליו כדי שיעסיקו אותו. מכאן ועד להתפתחות בעיות התנהגותיות קצרה הדרך.

      אני ממליצה לא להכניס ישר את הצעצוע החדש לכלוב אלא לשים אותו במרחק מה מין הכלוב ולשחק בו בעצמך (את לא חייבת להוציא את הבוטן בשינייך)..לאט לאט התוכי יגלה עניין ויתקרב בעצמו .

  • רות  On 18 למרץ, 2012 at 21:06

    איך הם יודעים שיש שם אוכל? מריחים? רואים אותו?

    • שלומית לוי  On 18 למרץ, 2012 at 22:20

      הם רואים, אם הצעצוע שקוף. הראייה שלהם משובחת במיוחד. ואם הם לא רואים – צריך להראות להם בהתחלה. אח"כ הם מבינים .

      • Ruth Adar  On 19 למרץ, 2012 at 08:53

        הייתי שמחה לראות וידאו של דבר כזה, מעניין לראות איך הם לומדים…
        אם תוכי כבר יודע מה זה צעצועים אני מניחה שהוא פשוט מנסה לחקור כל דבר חדש ששמים לו בכלוב?

  • שלומית לוי  On 19 למרץ, 2012 at 09:00

    מה זאת אומרת היית שמחה לראות וידאו? יש 3 סרטונים בפוסט הזה, בדיוק בשביל זה…

    • Ruth Adar  On 19 למרץ, 2012 at 10:46

      התכוונתי של איך תוכי מגלה צעצוע בפעם הראשונה, מה הוא אמור לעשות עם זה. פה הם כבר מיומנים…

      • שלומית לוי  On 19 למרץ, 2012 at 14:57

        זה לוקח להם לא מעט זמן. לא כולם מצליחים. אבל כל תוכי גדול (ג'אקו, קקדו, לדוגמה). אמור להצליחת בדרך של ניסוי ותעייה. (ותהייה). הם מנסים . יש כאלה שמתייאשים (ראי תגובתי הבאה) וזה התפקיד של הבעלים להקל עליהם ברגעים כאלה. היה לי גם סרטון אחד שמורכב יותר מניסיונות. זה קצת משעמם לראות את זה אז העדפתי לשים את זה בו הוא מצליח יחסית מהר.

  • שירלי  On 19 למרץ, 2012 at 09:50

    אני מתחילה להתפתל בכסא ולתלוש שערות רק מהצפיה בסרטונים. איך הם מצליחים לפצוח את הטריק בפעם הראשונה? (בהנחה שהם זוכרים את הפיצוח אחרי הפעם הראשונה) יש להם סבלנות לנסות את כל האפשרויות? האם יש תוכים שניגשים בשיטתיות לצעצוע? כלומר, האם זה גם סוג של מבחן אינטלגנציה אישי לתוכים? מאד מסקרן…

  • שלומית לוי  On 19 למרץ, 2012 at 15:03

    את בחברה טובה. אני אישית לא הבנתי את הרעיון עד שהסבירו לי (אנשים טובים, לא תוכים…). זה לוקח זמן, לא מעט. תלוי בתוכי. כמו שעניתי לרות, יש כאלה שמתייאשים ואז אנחנו אמורים לעזור קצת. רק קצת. לתוכים יש סף תסכול די נמוך. לא צריך להגיע לשם. את הצעצוע עם הקומות השונות שהתוכי מסובב- בהתחלה שמים שקד לדוגמה ונותנים לו ליפול רק' "קומה " אחת. כלומר התוכי אמור רק לסובב חישוק אחד והפרי מגיע אליו. בהמשך מוסיפים עוד ועוד "קומות".
    הם זוכרים מעולה, והם גם מאד ויזואלים. הרבה יותר מאיתנו. בצעצוע ה"חישוקים" הזה, הבליטות שמסובבים הן בצורת פרפר, ורק לפרפר אחד בכל חישוק יש נקודה בולטת. הם אמורים למקם את הנקודות אחת מעל השניה ואז הכל נפתח. ורואים שתוכים זוכרים. כשהם מגיעים במקרה למקום הנכון, בפעמים הבאות זה לוקח להם פחות ופחות זמן להגיע לשם. מכאן שהם לומדים וזוכרים.

    וכן. יש תוכים שמשתלטים על צעצוע חדש בזמני שיא ויש כאלה שלוקח להם המון זמן. כל זמן שהם לא מתייאשים , ממשיכים להתעסק עם הצעצוע ויש להם הצלחות קטנות לאורך הדרך זה בסדר גמור. (אני לא מחלקת תעודות שליש:))

  • אני רוצה להיות וטרינרית  On 1 לאוגוסט, 2012 at 15:15

    הגיע הזמן שקוקו (התוכי שלי) יפעיל קצת את השכל 🙂

  • שלומית לוי  On 1 לאוגוסט, 2012 at 17:30

    אפשר תמיד לעזור לו…

  • ילנה  On 8 ליולי, 2014 at 11:41

    איפו קונים את כל הצעצוים האלו?

    • שלומית לוי  On 8 ליולי, 2014 at 12:10

      אפשר לקנות אצלנו במרפאה ברעננה- או להזמין טלפונית 09 7748753 ואנחנו שולחים בדואר.

  • גל  On 23 למאי, 2015 at 16:35

    היי
    היכן אני יכול לראות/לרכוש את הצעצועים הנ״ל?

    • שלומית לוי  On 23 למאי, 2015 at 18:40

      הי
      אתה יכול לראות אותם באתר שלנו http://www.tukivet.co.il
      יש "עמוד" שמראה את הצעצועים ויש עוד אחד שמראה איך תוכים משחקים איתם ("משחקי תוכים בפעולה") או משהו דומה.
      אנחנו מוכרים אותם במרפאה ברעננה וגם שולחים לכל הארץ, מעל סכום מסוים המשלוח חינם.

להשאיר תגובה

