ברבור שחור עם גב תפוס מאד (פוסט לא וטרינרי)

בניגוד להרגלי אני חייבת לספר לכם על שני סרטים : "ברבור שחור"-ו"אי שם".

את הברבור ראיתי אתמול, והסרט פשוט מפעים.  לא ממש סרט בלט, אני  אישית הייתי שמחה אם מינון הריקוד היה גבוה יותר אבל לקהל הרחב (קרי ללא שריטה של  בלט) יש מספיק מחול, לא יותר מדי, וסרט נפלא.

כבר מזמן לא נשארתי בסוף סרט כשאני חסרת מילים. ונשימה.

האמת היא שהלכתי לסרט כי קראתי שנטלי פורטמן עברה סדנה פרטית ממורה לבלט במשך 8 חודשים. אז קנאתי בה קצת, ורציתי לראות מה אפשר  ללמוד בשיעורים פרטיים ואינטנסיביים.

וסרט שאני פשוט ממליצה להימנע ממנו הוא הסרט החדש  של סופיה קופולה. "אי שם."

ק. , לשמחתו, קבל  קריאת חירום באמצע הסרט. הוא הבטיח לי נאמנה שיחזור מייד אבל היה ברור שהוא יחכה לצלצול ממני ולא יבוא דקה לפני הסוף.

ונחשו מה- עשר דקות אחרי שהוא יצא מהאולם גם לי היתה קריאת חירום. ואפילו שמחתי. אלא שהפונה היה משדה בוקר ולא רצה להגיע.

ולמה ברבור עם גב תפוס? נסעתי השבוע לדרום תל אביב לצרוב אותיות למחשב החדש שלי, להלן "התינוק".

הצורב נמצא בת"א שלא הכרתי.

ומאחר ואני סרבנית ג'יפיאסים  ואוטיסטית גיאוגרפית (שילוב קטלני, אם תשאלו אותי) נסעתי לבלתי מוכר עם מפות מודפסות והוראות מדויקות מהבית.

הכול כמובן היה הפוך. התברברתי בין המוני סודנים עצובים, גבוהים, ורחובות ללא כניסה. הלוך וחזור וחוזר חלילה.

בסוף מצאתי חניה. חניה שהיתה אמנם רחוקה מאד  מהיעד אבל ככה זה בתל אביב. אם אני כבר מוצאת חניה אני לוקחת, ומתמודדת עם התוצאות.

התכופפתי לקחת כרטיס חניה מתא הכפפות  ונשארתי הפוכה.  לאט לאט קמתי והלכתי –לאט-ליעדי.

למרות שהיתה לי כתובת מדויקת עברתי פעמיים על פני המקום ולא זיהיתי אותו: חור קטן, בפנים שני אנשים מאד מבוגרים ,שולחן עץ ישן ומכונה אחת. שום דבר שמזכיר מחשבים, הייטק, מאה נוכחית. בסוף,האיש מהמכולת שליד ריחם עלי, לקח אותי ביד והכניס אותי פנימה.  כאן צורבים, אמר.

בצד היו מונחים בערמה גדולה המוני מחשבים שחיכו בסבלנות לתורם. (טוב, לא לכל אחד יש אמא שמחכה איתו).

הודעתי להם שמאחר ואין סיכוי שאמצא אותם שוב (או את האוטו, אבל זו כבר לא בעיה שלהם) אני נשארת עד שיהיה מוכן. לחרדתי, איש א' פירק בזריזות את האותיות מהתינוק הקטן שלי והכניס אותן אחת אחת למחרטה עתיקת יומין.

איש ב' קיבל ערמה של אותיות מבולגנות והניח אותן על השולחן שלידו.

בשלב זה הייתי מיואשת: אין סיכוי שהאותיות יוחזרו למקומן.

על שולחן העץ הגדול היו קופסאות צבע וכתמי צבע צהובים וכחולים. לתומי חשבתי שהוא שייך לצייר ששוכר חצי חנות. אך לא. הצבע הצהוב התברר כדבק.

איש ב' מרח במהירות רבה נקודה אחת גדולה על כל אות ומייד במיומנות לא פחותה מחק אותה. והניח את האות במקומה על המחשב.

המקום נראה בדיוק כמו גילדה מימי הביניים.

כשהגיע תור התשלום כבר הייתי מוכנה. שטר של מאה ש"ח החליף ידיים בזריזות , מגרה נפתחה מאי שם והשטר צנח לתוך ערמה של שטרות מגולגלים ומקומטים.

אני מלכת החנוניות, תאמינו לי. מאופיס דיפו אני שומרת חשבוניות של עשרים שקל. אבל עכשיו היה לי ברור שאין על מה מה לדבר.

לגב, אגב, לא צריך לדאוג.  אחרי 3 אחרי  ימים כואבים  שחררה אותי אתמול  נטלי פורטמן לגמרי .

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עידו לם  On 25 לינואר, 2011 at 00:22

    פשוט סרט גרוע, באופן ברור את חסרת כול יכולת הבחנה בין סרט טוב עם עלילה מעניינת לג'יבריש עלילתי ואינטלקטואלי.

  • עידו לם  On 25 לינואר, 2011 at 00:22

    דיברתי כמובן על ברבור שחור

  • שלומית לוי  On 25 לינואר, 2011 at 00:30

    מאחר והדגשת את שם הסרט, לא נותר לי להבין ש"אי שם" לדעתך הוא סרט בעל עלילה מענינת שאינו ג'יבריש אינטלקטואלי.

  • עידית פארן  On 25 לינואר, 2011 at 05:28

    איזה כיף שסיפרת על ברבור שחור, אני מתה לראות אותו
    וכל כך הצחקת אותי עם התיאורים שלך על תל אביב (והג'יפיאסיות הגיאוגרפית הסרבנית…)
    יש קטע בסרט צעצוע של סיפור שהצעצועים מתנפלים על באז, ויוצא מזה בסוף רק טוב, והזכרת לי את הקטע הזה.
    וכמה טוב שהזהרת אותי מ"אי שם"….

  • גלעד  On 25 לינואר, 2011 at 05:50

    האמת שאם הייתי מחפש המלצה לסרט על ברבורים שחורים את הראשונה שהייתי פונה אליה לשאול. (וחוץ מזה נסים טאלב עסוק נורא בזמן האחרון).
    ממש צעצוע של סיפור.

  • רוני  On 25 לינואר, 2011 at 07:17

    צריך להכין מדבקה כזו: סרבנית ג'יפיאסים ואוטיסטית גיאוגרפית.
    אפשר בבקשה במייל את הכתובת של מפעל הצריבה בסודן? אני צריכה גם.
    טוב שחזרת. התגעגעתי.

  • עידו לם  On 25 לינואר, 2011 at 08:24

    הסקת מסקנות שגויה שלומית, לא דיברתי מעולם על הסרט השני רק על הסרט ברבור שחור.

  • קורין  On 25 לינואר, 2011 at 09:42

    לא יודעת מי זה העידו החצוף הזה, אבל מוטב שישאיר את דיעותיו האלימות בבית.

    תודה על הפוסט המקסים 🙂
    [מהטריילר נראה שהסרט הוא קצת קיטש אמריקאי… את אומרת שכדאי לתת לו סיכוי?]

    • שלומית לוי  On 25 לינואר, 2011 at 19:22

      הי קורין
      אני לא חשבתי שיש בו קיטש.
      מצד אחד אני משוחדת, חולה על בלט ורואה כל סרט על בלט.
      (ולא את כולם אוהבת)
      ומצד שני הסרט יפיפה ויזואלית, אני חשבתי שהבימוי מצויין (אם כי אולי אני לא מבינה כלום באיכויות של סרטים…) והמשחק של נטלי פורטמן בעיני באמת באמת נפלא. מקווה שלא תתאכזבי.

  • galithatan  On 25 לינואר, 2011 at 10:15

    תפס אותי המשפט שלך "המקום נראה בדיוק כמו גילדה מימי הביניים". מייד נזכרתי במקום כזה שביקרתי בו. דווקא אהבתי את זה, את המסע לאחור בזמן. נראה לי שגם את בסופו של דבר לקחת מזה משהו 🙂 ובלי קשר, תודה על ההמלצות, מה לראות וממה להימנע.

  • שולקס  On 25 לינואר, 2011 at 11:42

    אהבתי מאד את התאור של המקום בו מחליפים אותיות למחשב החדש שלך -תתדחדשי…. אגב המקומות האלו הם המקומות הכי אהובים עלי.
    לגבי הסרטים, בסדר נראה ונשווה ביקורות אבל עם כבר אז,
    ממליץ בחום על "נאום המלך"- סוג הסרטים שגורם לזכור למה אנחנו אוהבים כל כך קולנוע!!!

  • בעלי ואני  On 25 לינואר, 2011 at 13:18

    עברנו סאגה דומה עם חריטת מקשים (נדמה לי שאומרים חריטה ולא צריבה). לטובת הציבור, אם את יכולה לפרסם את הכתובת של החורטים האלמותיים תבורכי.

    • שלומית לוי  On 25 לינואר, 2011 at 19:24

      כתבו לי לדואר שלי, יש למעלה בצד ימין אפשרות יצירת קשר ואשמח לתת את הכתובת.
      נראה לי שנכון, את צודקת, חריטה ולא צריבה.

  • עידו לם  On 25 לינואר, 2011 at 16:45

    את לא חושבת קורין חסרת המודעות העצמית שהקריאה המחוצפת שלך אליי לצנזר את דעותיי היא האקט היותר אלים? תמהני.

  • עידו לם  On 25 לינואר, 2011 at 16:46

    דרך אגב זה מאוד עלוב לראות נשים מתמוגגות מהסרט הנ"ל, אתן לגמרי חסרות כול הבחנה רגשית אינטלקטואלית, כול דבר שהוא אשכרה רגיש או עמוק עובר לכן מעל הראש.

כתיבת תגובה

