הצעדה למען גלעד שליט: מיומנה של צועדת

שלשום  הצטרפתי לצועדים למען גלעד שליט.

יצאנו מקניון שבעת הכוכבים בהרצליה.  הלכנו על כביש החוף, משם דרך הגשר החדש, לאיילון- עד ההלכה.

בכל רגע נתון , אם הסתכלתי לאחור, כמות הצועדים הלכה וגדלה.

יש משהו מרגש בהליכה בתוך מסה גדולה של צועדים ,רובם בטישרט לבנה עם כיתוב או תמונה של גלעד,  בהליכה על כביש ראשי  ולא ביום כיפור.

אופנוענים של משטרת התנועה שמרו  עלינו.

כאילו כל המדינה ומוסדותיה מצטרפים למסע הזה.

נהגי מכוניות צפרו בהזדהות , למרות שנחסמו שני מסלולים מכביש החוף ומאיילון, והגשר לירושלים היה סגור לתנועה.

כאילו העם כולו  עם משפחת שליט.

הארגון, יש לומר, היה מעולה.

תחנות עם מים קרים, דובדבנים (!) בתוך כלי חרסינה לבנים,  אוטו מלווה עם רמקולים ומוזיקה, וילדים שנראו בני 14  ורכבו על אוטו -טרקטור משונה , ואספו בקבוקים ריקים.

ניגשתי לשאול איך קוראים לכלי הרכב המשונה הזה.

קלנועית, אמר הילד , משתאה לבורותי.

משפחות שלמות צועדות שם. בני נוער מוחאים  כפיים בקצב. ("גלעד שליט עוד חי, גלעד שליט עוד חי)

ההליכה היתה לא קלה, בלשון המעטה.  היה חם  ולח מאד . ריחמתי על הכלבים שצעדו איתנו .(וקריאה למי שמתכנן- אל תיקחו כלבים להליכה על כביש. כפות הרגלים שלהם נכוות. )

לא קל ללכת על אספלט. ומסתבר שמי שחשב על זה מראש (לא אני) בא עם נעלי הליכה מתאימות.

אני מצדיעה להורים של גלעד.

מעריצה את מה שהם עושים בשביל הילד שלהם.

מחבקת אותם.

אני חזרתי בערב, מחוקה מעייפות ותשושה מעוצמת הרגש, ההזדהות, הכאב.

הם ממשיכים ללכת.

אל תעזבו אותם. תמשיכו ללכת איתם. הם מקווים שמספר הצועדים יגיע ל200.000.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רודף אמת  On 7 ליולי, 2010 at 06:57

    מי מממן את כל החינגה המשונה הזו?

  • שלומית לוי  On 7 ליולי, 2010 at 14:40

    גם אני שאלתי שם. מישהו ענה לי שמכספי תרומות. אני מניחה שגם מכסף פרטי.
    בטוח שלא כספי משלם המסים.
    וחינגה זה לא. ממש לא.

    • יובל א  On 7 ליולי, 2010 at 16:55

      ואת השוטרים מי מממן? תרומות? וחסימת כבישים או האטת תנועה בסדר גודל כזה? ובעצם, מה דורשים כאן? שיעשו "משהו"? מה בדיוק? זו אפילו לא באמת הפגנה נגד, אלא חיבוק עצמי של הקונצנזוס והתפעמות עצמית מעצם הדאגה המשותפת (נכון, את גלעד לא נחזיר, אבל תראו איזה עם נפלא!), אבל בלי שום מחוייבות לאמירה ממשית ("כן, לשחרר!" למשל).

      • העלמה עפרונית  On 7 ליולי, 2010 at 20:18

        את השוטרים מממן מי שמממן את השוטרים בכל הפגנה – הגיונית או הזויה – אחרת.

  • שלומית  On 7 ליולי, 2010 at 17:39

    אני מאלה שאומרים כן, לשחרר. ועכשיו. (טננבאום היה שווה את תג המחיר שלו?? )

    אני הייתי שם לא בשביל הקונצנזוס ולא בשביל להרגיש שאנחנו עם נפלא . דווקא לי אישית מאד לא התאימה אווירת הקרנבל. אבל אם זה מה שמביא אנשים אז אדרבא ואדרבא.

    אני באתי בשביל לתמוך במשפחה.
    להראות , אם בכלל אפשר, שאכפת לי מהם וכואב לי איתם.

כתיבת תגובה

