צעצועים זה אנחנו!

תוכים, בדיוק כמו ילדים, צריכים צעצועים. והרבה.

לא אחת מגיע תוכי למרפאה שלי. התוכי בן עשרים, נמצא בכלוב קטן וחלוד ועתיק לפחות כמוהו, ובתוך הכלוב תלוי משהו מדובלל ופרום שפעם , לפני עשור, היה נדנדה.

התוכי לא אוהב לשחק. אומר לי הבעלים, ספק מתנצל ספק מאשים את התוכי.

 

זהו, שאין דבר כזה.

תוכים, אתם כבר יודעים את דעותי הנחרצות, הם יצורים תבוניים, אינטליגנטים ורגשיים. ובדיוק כמו ילד מחונן , הם אוהבים שמאתגרים אותם.

נכון, זה לא בא ביום אחד. צריך להשקיע בחינוך, ללמד את התוכי  לשחק, להרגיל אותו לצעצוע חדש. אבל זהו בדיוק תהליך החיברות שלו. רוצים תוכי חברותי- למדו אותו לשחק.

תוכי שיודע לשחק הוא תוכי שפחות תלוי בבעליו. הוא מעביר את זמנו בנעימים גם כשאין אף אחד לידו.

תוכי שלא יודע לשחק יפתח בעיות התנהגותיות. תאמינו לי, ככה זה עובד.

וכל ההקדמה הזו כדי לתאר לכם מה עשיתי.

בארץ אין ממש צעצועים טובים. זאת אומרת יש כל מיני נדנדות וחבלים וסולמות ופעמונים, כבודם במקומם מונח. .

אבל צעצועים שמאתגרים את התוכי – צעצועי חשיבה וחיפוש מזון – כאלה אין.  (באנגלית הם נקראים FORAGING TOYS)

החלטתי לעשות מעשה.

ייבאתי צעצועים מרהיבים.

כל מיני צעצועי פלסטיק בהם ניתן להחביא פריטי מזון טעימים.  מה שמפריד בין התוכי לבין הבוטן   הנחשק שלו הוא חור קטן ומאתגר, או בורג שצריך לשחרר.

מסתבר שתוכי, אחרי שלמד להתגבר על הקושי שבשחרור המעדן שלו, יעדיף לשחרר אותו מהצעצוע המאתגר שוב ושוב ולא לקבל אותו בצלחת , מוכן לאכילה.  זה הוכח במחקרים.

החיסרון היחיד הוא שהצעצועים לא זולים.

כישורי המסחר שלי הם בחיתוליהם. כמה חבל. בבית ספר לרפואה וטרינרית לא מלמדים אותך איך לקנות בזול , וגם לא איך לשווק…

וכשאני רואה אצל היצרן צעצוע מרהיב ,מערכת השיקולים שלי היא בדיוק אותה מערכת השיקולים שאני מפעילה בחנות הנעלים: שיקול רגשי לחלוטין.

כשאני מתאהבת בזוג נעלים אני פשוט לא יכולה להשאיר אותו בחנות. 

(בינינו, זה גיל שכבר מתאהבים בו פחות, הרבה פחות. אז כשאני כבר נתקלת באהבת אמת, עם עור שחור וניטים מסביב, נגיד, קשה לי לצאת מהחנות בלעדיה).

וזו אותה מערכת השיקולים שאני מפעילה בקנית הצעצועים שלי. לצערי…

 

clip_image002 הצעצוע היפה הזה הזה מכיל שלוש קומות, בכל אחת שמים מזון אחר. החור ממש קטן. לא צעצוע מסובך (יש דרגות קושי שונות לצעצועים שונים) אבל חמוד.

לצעצוע הבא אני קוראת שיפוד. זה בעצם מה שהוא: שיפוד עליו מורכב "בלון" מפלסטיק שקוף. ניתן לפתוח, לנקות אם צריך ולטעון מחדש.

clip_image001

רוצה את מה שבפנים- תוציא בעצמך.

clip_image001וזה צעצוע שחיפשתי שש שנים (!) עד שמצאתי.

לפני שש שנים הגיע אלי למרפאה בחור עם קופסה כזו ריקה. הקופסה אמורה להכיל קוביות שונות- גליל, ריבוע וכולי, ומצוידת בחורים בדיוק בגודל המתאים.

הבחור שאל אם אוכל להשיג לו את הקוביות בלבד כי התוכי שלו הוציא את כולן וכיסח אותן.

תבינו, אין לי מושג איך הוא עשה את זה. החור שמתאים לקוביה המרובעת הוא בדיוק בגודל שלה. ברגע שהתוכי מחזיק אותה ברגל או במקור , אין מצב שיצליח להעביר אותה דרך החור.

ברגע שקלטתי שהתוכי, בניגוד לי, מבין איך לתפעל את הצעצוע הזה, הבנתי שזה להיט אמיתי. לקח לי שש שנים למצוא את היצרן ועוד חצי שנה של נידנודים אין סופיים כדיי לשכנע אותו למכור לי  כי אני מישראל. (לא נראה לי שזה קטע אנטישמי, אגב, אלא שהניירת הכרוכה ביצוא לארץ אחרת מבהילה אותם לפעמים. בכל אופן זה היה הרבה לפני המשט)

 

בקטע המצורף תראו את ג'קי הלקוח שלי, התוכי הכי מצחיק וחכם וחמוד…

 

הקטע הועלה ליו טיוב יממה אחרי שהצעצוע נקנה.

 

כאן תוכלו לראות את יתר הצעצועים שלי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיומנה של וטרינרית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על צעצועים זה אנחנו!

  1. פינגבאק: yomashishi | ספר חברה תרבות

  2. ללי הגיב:

    אכן ג'קי שלנו מדהים ,תודה לך שלומית על הפרסום 🙂

    תיקון קטן , הצילום היה מיד כשחזרנו מהמרפאה ולא יממה אחרי , הוא התאושש מיד אחרי ההלם שעבר במרפאה והחל לשחק עם הצעצוע המדהים .

    מי שרוצה לראות קטעים מצחיקים ומדהימים בהם ג'קי שר ורוקד ,ממש עוד בגיל גוזל ,מוזמן להכנס לעמוד שלו ביוטיוב http://www.youtube.com/user/vadim9090

    תהנו .

  3. שלומית של עדן הגיב:

    יש לי פחות או יותר את כל המאגר של הצעצועים לתוכים גדולים… נו טוב, חלק כבר חצי לעוס…
    הצעצועים פשוט מדהימים. כל כמה חודשים אני קופצת אליכם לראות אם משהו התחדש (וסוף סוף הצלחתי להשיג גם את הסולם הנחשק).

    לצערי התוכית שלי כזו נוירוטית (אקלקטוסית כמובן) כך שאם הייתי מצלמת אותה משחקת עם אותו צעצוע שבסרטון הייתם חושבים שהיא התחרפנה – מהלך שכולל הטחת הצעצוע, היתלות על גביו וצרחות לסירוגין עד שכל הקוביות והחלקים מוצאים מתוכו (אגב, לוקח לה בערך עשר דקות).

    שיהיה המשך שבוע מוצלח,
    שלומית (של עדן).

  4. תולה הגיב:

    מהמם.
    לא ידעתי שהתוכים דורשים צעצועים, ועוד מתוחכמים כאלה.

    פיסת מידע שעשתה לי את היום!

  5. פינגבאק: צעצועים זה אנחנו 2 או: אם הייתי תוכי- הייתי מתה מרעב! « דברים שרואים מכאן: חוויות של וטרינרית

  6. פינגבאק: צעצועים זה אנחנו 2 או: אם הייתי תוכי- הייתי מתה מרעב! « דברים שרואים מכאן: חוויות של וטרינרית

  7. Adi הגיב:

    אני מוקסמת! ולמדתי משהו חדש על תבונתם של התוכים. ופתאום, לראשונה, אני רוצה לאמץ תוכי 🙂

להשאיר תגובה

