יתום מאמץ אמא

"לצ'ינצ'ילה שלי יש עצירות. והיא גם לא אוכלת ", אמר לי הילד שהביא אותה." יומיים היא  כבר לא בסדר, והבעל שלה מת הבוקר".
כשהרמתי אותה, זחל תינוק צ'ינצ'ילה קטנטן מתחתיה. תינוק בן יומיים .
 
התחלתי לבדוק אותה וגיליתי לכלוך באחוריים. לקחתי אותה לכיור, לרחצה.

להפתעתי ,גוש הצואה הדבוק , או מה שחשבתי ככזה, התגלה כתינוק מת, תקוע בתעלת הלידה .
 
כששלפתי אותו, הגוף הקטן כבר היה שחור לגמרי ומריח רע.  
 
אבל האמא התחילה להרגיש יותר טוב כמעט מיד. היא נעשתה  עירנית, התחילה לזוז ואפילו נגשה אל קערית האוכל.
 
 ההטבה נמשכה זמן קצר. למחרת   התחילה האמא להתדרדר ולמרות הטיפול האינטנסיבי, הנוזלים והתרופות  ,נפטרה.
 
נשארנו עם צ'ינצ'ילה-תינוק .
 תינוק עצוב שמחפש אמא להתכרבל בה ולהתחמם ושד מניב חלב. 
 
אורלי, אמו של הילד, קנתה  בקבוק קטנטן עם פטמת גומי זעירה  והתחילה להניק אותו במסירות . 

שם, בחנות היא ראתה צ'ינצ'ילה אחרת, כשלידה תינוק קטן.
 
למחרת כשחזרה לחנות ,האמא-צ'ינצ'ילה היתה לבד. התינוק מת. אורלי  לא חשבה פעמיים וקנתה אותה.   
בחשש רב הנחנו את האם  שאיבדה זה עתה תינוק ,ליד התינוק שאיבד את האמא שלו.
 
התינוק הזדחל מתחתיה, נצמד לפרוותה החמימה וחיפש פטמה.  
האמא, כאילו לא שמה לב שזה לא בדיוק התינוק שלה, קיבלה אותו.
היא אפילו מרשה לו לינוק, למרות שכבר אין לה חלב. 
 
ואורלי?

כמו כל אמא טובה היא מאכילה בנאמנות את התינוק שאיבד את אמו וקיבל אמא אחת חדשה עם פרווה ,ואמא אחת בלי. 
 

 

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן
 
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • קורין  On 25 למרץ, 2009 at 18:29

    בהצלחה למשפחה החדשה

  • גוז  On 25 למרץ, 2009 at 20:31

    מקרים כאלה אפשר גם למצוא אצל אוהבי חתולים במצב דומה. אבל, אני מאמינה שלווטרינרים במיוחד צריכה להיות אמירה לגבי קניית בעלי חיים בחנויות. כן, זה תמים מצדי, במיוחד בהתחשב בעובדה שאת מטפלת בתוכים שרובם נקנו בחנויות (אני מניחה) – משבי לשבי – ובכל זאת. לא ברור איך אנשים שאוהבים בעלי חיים נהנים לראות אותם בכלוב בביתם. זה פשוט לא ברור לי. לא תוכים, לא דגים באקווריום, לא צ'ינצ'ילות ולא אוגרים. כמובן שמדובר בתעשייה שמביאה פרנסה לרבים ולמרות זאת, זוהי תעשייה שיש לפעול נגדה. אוהבי בעלי חיים לא אמורים להנות מלראות אותם בשבי. אשמח אם תפרטי איך הניגוד הזה מסתדר, לא רק אצלך, אלא אצל רוב בני האדם.

  • ח ל י  On 25 למרץ, 2009 at 23:08

    🙂

  • פזית  On 25 למרץ, 2009 at 23:45

    תומכת בשאלה של גוז.

  • שלומית  On 26 למרץ, 2009 at 00:25

    שאלה מצויינת. אני רק יכולה לענות לגבי, ולא לגבי אחרים.
    כתבתי על כך בעבר בפוסט מאד מפורט

    http://www.notes.co.il/levi/31856.asp

    והסברתי למה אני מטפלת בתוכים. חיה שצריכה לעוף בג'ונגלים לכל הדעות (לפחות לדעתי)- אבל אני לא זו שקובעת את המצב.
    זו לא אני שמגדלת אותם. ותאמינו לי, קיבלתי כמה הצעות רציניות להכנס כשותפה בבתי גידול כאלה או אחרים.
    ולא הסכמתי.

    אני שם בשבילם, ובשביל הצ'ינצ'ילות, והאוגרים, והארנבונים, והאיגואנות והצבים שלא מרגישים טוב.
    .
    כי יש, ותמיד יהיה מי שיגדל אותם.
    אבל כשהם חולים או פצועים או סתם מסכנים- שם המקום שלי, לעזור ולרפא כשאפשר, ולהקל עליהם.

    חלק גדול מהזמן שאני מקדישה להם אני פשוט מלמדת אנשים. איך לגדל, ואיך לדאוג לרווחת בעלי החיים שהם מגדלים. ואיך מעשירים את סביבתם ומאפשרים להם העצמה. גם בבעלי חיים מדברים על המינוחים האלה.

    מקווה שעניתי. אולי ארחיב לפוסט ארוך בנושא.
    נראה לי שהנושא מחייב התייחסות רצינית, ואני שמחה שהעליתן אותו.

  • אסתי  On 26 למרץ, 2009 at 00:41

    (לא לשם שינוי אצלך. לשם שינוי בכלל)

    וחייבת לציין ששמחתי שיש כאלו שמגדלים צ'ינצ'ילות ולא בשביל הפרווה שלהן.

    חוץ מזה חייבת להמליץ לך על שתי סדרות בטלוויזיה
    האחת בהולמרק – לב פראי – על וטרינר בדרום אפריקה
    והשניה – קיטש מטורף אבל עדיין מקסימה – פרובידנס – על רופאה בעיירה בשם פרובידנס בארה"ב שאבא שלה וטרינר – נמצא בהוט vod

  • אוהבת סוסים  On 26 למרץ, 2009 at 01:13

    סיפור מאוד מרגש…

    זה משהו שקרה לאחרונה או סתם משהו שנזכרת בו?
    ואגב, היה מעניין לקרוא את הפוסט הישן שלך לגבי תוכים בשבי. תודה. השכלתי.

  • שלומית  On 26 למרץ, 2009 at 18:14

    אסתי- תודה. עוקבת בשקיקה אחרי ההמלצות לקריאה שלך ואבדוק גם את התכניות האלה, ללא ספק.

    לאוהבת סוסים- זה קרה ממש עכשיו. נדמה לי לפני שבועיים.בגלל זה שיניתי קודם את שם האמא…קיבלתי אישור ממנה.
    טרי טרי…

  • מונונוקה  On 28 למרץ, 2009 at 11:55

    ומנחה פעוטה משלי,
    אם עוד אינך מכירה את האתר
    http://www.cuteoverload.com
    כדאי להכנס אליו מדי פעם… יש שם תמונות שמחממות את הלב, כמעט כמו הסיפור שלך 🙂
    והכל מועלה על ידי אוהבי חיות מושבעים…

  • גוז  On 29 למרץ, 2009 at 19:30

    תודה על המענה, בהחלט הסבת את תשומת לבי לעובדות שלא ידעתי. יש לי עדיין בעיה עם גידול למטרות "נוי", אבל טוב לדעת שאת זאת שמטפלת בחיות המקסימות האלה.

  • אילנה  On 12 לנובמבר, 2009 at 17:28

    האם אחרי שהניקה את התינוק מספר ימים, לא חזר לה החלב? תודה

  • שלומית  On 12 לנובמבר, 2009 at 21:24

    אני לא חושבת שהיא הניקה ימים. סביר להניח שאם היתה מיניקה החלב היה חוזר, אבל הגור המשיך לאכול דייסה בבקבוק.

להשאיר תגובה

