מולי טסה לניתוח הלילה . החזיקו לה אצבעות.

מולי היא כלבת "האסקי" בת שמונה.

 

השבוע היא הגיעה אלינו לניקוי שיניים. תהליך שגרתי בד"כ, אבל לא הפעם.

בגלל גילה המתקדם ביקשנו רשות לעשות בדיקת דם לפני הרדמה.

בבדיקת הדם שהתבצעה בבית החולים שלנו  התגלו אנזימי כבד ברמה גבוהה מהמותר.

אנזימים גבוהים מעידים על בעיה .

בצילום רנגטן ובאולטרה סאונד רואים גוש חשוד באזור הכבד.

הכלבה הורדמה. דגימה מהמסה החשודה נשלחה לבדיקה פתולוגית והתבררה  כגידול לא ממאיר. 

 הגידול, עכשיו אנחנו רואים, צמוד למעטפת החיצונית של הוריד המרכזי בבטן.

 

לבעליה של מולי אין שום בעיה כספית. מה שצריך לעשות, תעשו. הוא אומר לנו.

אנחנו שולחים את הכלבה לבדיקת CT. חייבים לדעת אם הגידול פרץ את מעטפת הוריד או לא.

אם לא- אולי נוכל לנתח אותה.

מסתבר  שהגוש גודלו כגודל אשכולית.

הגידול יושב על הוריד מבחוץ אבל לא פורץ לתוכו.

יש סיכוי.

צריך להוריד לה אונה שלמה בכבד .

 

ניתוחי כבד הם ניתוחים ברמת סיכון גבוהה ודורשים גם ציוד מיוחד.

הבעלים רוצה לתת למולי את המנתח הכי מיומן.

בארצות הברית.

 

מומחה אחד בלוס אנג'לס מעדיף שלא לנתח ומפנה לקולגה עם יותר נסיון בניתוחי כבד.

 

מולי טסה לשם הערב, עם רופא מהצוות שלנו.

 

החזיקו לה אצבעות.

 

 

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נטי  On 23 ליוני, 2008 at 14:08

    מתפללת לשלומה של מולי המתוקה…

  • שלומית (לא לוי)  On 23 ליוני, 2008 at 15:46

    תמיד מרגש לשמוע על בעלים שכל כך אוהבים.

  • יולי  On 23 ליוני, 2008 at 16:06

    אשמח לקרוא עדכון על מצבה. פוסטים כאלה נשארים לי בתודעה הרבה זמן. מחזיקה אצבעות ומקווה לבשורות טובות.
    כ

  • סתם אחד  On 23 ליוני, 2008 at 16:06

    – ניקוי שיניים לכלב הוא תהליך שגרתי או שהוא מעיד על תזונה בעייתית משהו?
    – גיל 8 לכלב נחשב לגיל מתקדם?

    מנסיוני הדל (3 כלבים שעברו בזמנם למעלה מ13 שנות חיים ואחד שכיום הוא בן 7) לא ממש נתקלתי בבעיות "זקנה" בגיל כזה שלא לדבר על צורך בניקוי שיניים (לדעתי כל מיני עצמות ומיני משחקי לעיסה עושים את הניקוי ל"טבעי").

    בכל מקרה מולי היא בת מזל ושיהיה לה טיפול מוצלח.

  • פזית  On 23 ליוני, 2008 at 17:31

    קודם כל כל הכבוד לבעלים ובהצלחה בניתוח.

    אני רק תוהה אם הטראומה של טיסה לארה"ב לכלבה יחסית זקנה ועם סרטן שווה את המנתח?

  • שלומית  On 23 ליוני, 2008 at 20:16

    תודה לכל מי שמחזיק לה אצבעות, יחד איתנו.

    ל"סתם אחד": כלב קטן (נגיד פינצ'ר) בן 8 לא נחשב לזקן.
    כלב גדול- רועה גרמני, האסקי- תוחלת החיים שלהם כעשר שנים. בהחלט זקן.

    אנחנו היינו מעדיפים לעשות בדיקות דם לפני כל הרדמה, גם אם החיה בת חצי שנה.
    גם כשמרדימים אנשים בודקים דם ועוד- בלי קשר לגיל.
    עפי"ר לא צריך באמת למצוא בעיות, לא של זקנה ולא בכלל. אבל אנחנו בודקים בדיוק כדי לגלות את הבלתי צפוי.

    זו כלבה שנראתה בריאה לחלוטין.
    בלי בדיקה היתה נמצאת לבטח מתה, ובקרוב.
    אם נצליח לתת לה שנתיים נוספות של חיים טובים- למה לא. מי אנחנו שנחליט.

    פזית: את ממש צודקת.
    אנחנו מאד פוחדים מהטראומה של הטיסה.
    הבעלים יודע ומבין שיש סיכוי שהיא לא תעבור את הטיסה, שלא לומר ניתוח.

    ד"ר טננבוים, המנתח שלנו היה מוכן לקחת צאנס ולנתח אותה. זו בחירה של הבעלים, בחירה מודעת לסיכונים- ואנחנו הולכים איתו.

  • אסתי  On 23 ליוני, 2008 at 20:25

    זה היה סיפור מרגש על בעלים שבאמת אוהב את הכלב שלו.
    באמת מרגש.
    עכשיו רק נשאר לקוות להפי-אנד
    מולי שובי הביתה – שלמה ובריאה.

  • Odin  On 26 ליוני, 2008 at 08:52

    אני אכול קנאה בבעלים שיש לו כל כך הרבה שהוא יכול להטיס א הכלב שלו לניתוח בארה"ב. אני גם חושב שזה מאוד יפה והאהבה לכלב יפה. … ונכון שלאף אחד אין את הזכות לשפוט או להתערב אבל בכל זאת יש פה משהו אחד אחר… זה השימוש הכי טוב לכסף? מאות כלבים מתים בגלל שאין להם תרופות פשוטות או טיפול בסיסי שדורש מעט מאוד כסף. קובי למשל היה יכול לנתח את הכלבה בהצלחה רבה אולי בלי הציוד המושלם שיש לוטרינר שם, ובהפרש של הכסף, להציל איזה שניים שלושה כלבים פה בארץ. הסיכון -לדעתי- היה שווה את זה. אני לא שופט את בעלי הכלב, אבל לפעמים גם צריך להיות שיקול של ראיית מאקרו לעניין הזה.

  • שלומית  On 26 ליוני, 2008 at 13:10

    אני לא יודעת מהו השימוש הכי טוב לכסף.

    יש לי חברה שצריכה כסף למחקר רפואי לבנה החולה במחלה חשוכת מרפא.
    אם זה היה כסף שלי אני מניחה שלשם הייתי מנתבת אותו.

    אבל- זה לא כסף שלי, ולא ההחלטה שלי.

  • Odin  On 26 ליוני, 2008 at 13:42

    אני מדבר רק מבחינת בעלי הכלב ולא מבחינתכם כרופאים. אם לי היה הכסף והמקרה הזה, לא הייתי מטיס את הכלב לניתוח בארה"ב אלא עושה אותו בארץ, אבל שוב, אני לא שופט וכל אחד עושה כראות עיניו וזו זכותו. אני חושב שגם מאוד היה מעניין לשמוע את המניעים להחלטה מצד בעלי הכלבה

כתיבת תגובה

