ביקור בית לקוברה חולה : רשמים מסמינר

 
חזרתי מסמינר בלאס ווגאס. כמו בשנה שעברה.
שתי בשורות עמי:
יש חברה שפיתחה מכשיר מיוחד לפיזיותרפיה לכלבים: שיקום כלבים  עם בעיות גב/מפרקים/ שרירים.
זה הליכון אמיתי, אבל כזה שממוקם בתוך אמבטיה. הכלב הולך (כי אין לו ברירה, הפס זז) אבל כל ההליכה מתבצעת בתוך מים .
מקסים, לא?
שאלתי כמה עולה.
42,000 דולר. לא טעות. 42,000 דולר בארצות הברית, לא כולל הרכבה ומשלוח.
 
וככה זה נראה.

 
ואיך שייכת הקוברה?
הייתי בהרצאה על זוחלים. המרצה סיפר על קוברות. כן, הוא בהחלט מטפל בהן, אבל לא במרפאה שלו אלא בבית הלקוח, משיקולי בטיחות.
לא התעצלתי והלכתי לשאול אותו כמה זה עולה ללקוח…שאלה ממש חוצפנית בקנה מידה אמריקאי.
 אמרתי לו שאני גם עיתונאית (אלק) חוץ מווטרינרית.  זה כאילו נותן לי גושפנקא לשאלות לא ממש תקינות.
 הם ממש אוהבים אנשי גם וגם וחשבתי שכתבות פה ושם בוואי נט  (גם אם הם לא משלמים) מאפשרות  לי להשתמש  בטייטל המכובד …
 
כמה עולה לבוא לבדוק קוברה בבית הלקוח?
ביקור הבית עולה 100 דולר
לזה מוסיפים את מחיר הבדיקה: 50 דולר
והוצאות נסיעה, ובדיקות מעבדה וכל מה שעושים – זריקות,תרופות ,טיפולים, לקוברה הביתית. 
 
שאלתי אותו: אתה לוקח איתך אסיסטנט או שאתה מרדים את הנחש לפני בדיקה?
אמר לי: אני לוקח את אשתי בתור אסיסטנטית, רק עליה אני סומך…

 

 

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן.  
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Erez  On 26 לפברואר, 2008 at 08:59

    שלומית, לאיזה מצבים/מחלות משתמשים בהליכון מים הזה? ומה עושים במקרה של דני ענק?

    כמו כן, היית הולכת למישהו הביתה לעשות טיפול בנחש ארסי? צפע למשל? מה עושים אם יש לנחש כיב בפה?

  • שלומית  On 26 לפברואר, 2008 at 19:55

    פיזיותרפיה במים מאפשרת חיזוק שרירים בקצב מהיר יותר כי במים יש התנגדות גדולה יותר מאשר באוויר,מה שגורם לכך שהתנועה תהיה יותר חזקה.
    זה מצוין גם לבעיות מפרקים:בד"כ כשהמפרקים כואבים, קשה לבנות כוח כי קשה להפעיל את השרירים הרלוונטים. כשעובדים בתוך מים , המים מורידים את הלחץ מהמפרקים ולכן ניתן לעבוד בטווחי תנועה יותר גדולים.

    גם דני ענק ייכנס להליכון הזה., הוא מספיק גדול.

    לגבי נחשים ארסיים- אני לא מטפלת בהם. רק בנחשי חנק , שהם יותר פלגמטיים ואני מרגישה מספיק ביטחון איתם.
    כשיש כיב לנחש בפה זו סיטואציה ממש ממש כואבת. אם הנחש ארסי אין ספק שצריך להרדים אותו כדי לטפל בו.
    אם לא ארסי משתדלים ללא הרדמה .

  • רעבה  On 26 לפברואר, 2008 at 21:31

    הידרותרפיה לכלבים.
    זה נמצא ב"מרכז הישראלי לכלבים"
    (www.dog-center.co.il)

    אומרים שזה עושה פלאים.
    (אני מפחדת לחשוב כמה זה עולה)

  • דפנה לוי  On 27 לפברואר, 2008 at 14:21

    וטרינרים שעושים ביקורי בית לחיות המחמד. שמעתי על השירות הזה (לא מכירה אישית) אבל חברה שלי סיפרה לי שיש לה ויטרינרית שמגיעה אליהם הביתה לבדיקות תקופתיות ולטיפולים נדרשים. הויטרינרית פשוט החליטה שזה הרבה יתר זול (עבורה) לטפל בבית הפודל, במקום לשלם דמי שכירות גבוהים על מרפאה, וגם עדיף לחיית המחמד שמכירה את הבית ולא מפתחת טראומות ופחדים מביקור במרפאה. זה גם (אני מקווה) זול יותר לבעלי הפודל, כי כאמור עלויות שכ"ד אינן מגולמות בדמי הטיפול.

  • שלומית  On 27 לפברואר, 2008 at 15:03

    אני דווקא מנסה להימנע מביקורי בית
    אתה כרופא מוגבל בבית הלקוח- למשל אם צריך חמצן- יש חיות שנכנסות למצוקה נשימתית מאיזו סיבה וצריך לחמצן אותם באוםן מיידי.
    בנוסף, כשעובדים לבד – איך לוקחים דם? מחתול אי אפשר לקחת דם ורידי ללא עזרה, למשל.
    כך שרמת השרותים הוטרינרים לוקה בחסר.

    לא רק זה, מי שעוזר להחזיק את החיה בבית הוא הבעלים בעצמו, ולא אסיסטנט מיומן. ברוב המוחלט של המקרים הבעלים לא מסוגל להחזיק את חית המחמד שלו בצורה ראויה.
    לא רק ללקיחת דם.
    אפילו כדי להסתכל בתוך אוזני הכלב.
    אני צריכה לבטוח במי שמחזיק את ראש הכלב כשאני מציצה לתעלת האוזן הקרובה לפיו..
    ואם אני לא בוטחת במי שמחזיק – הבדיקה תהיה שטחית ולא מספיק טובה. זה בדוק.

    כלבים יהיו יותר תוקפנים כשהם בביתם וחתולים בכלל נעלמים מהעין כשמגיע זר לבדוק אותם. "יתרון" הביתיות הופך לחיסרון רפואי.

    רביעית- ביקורי בית אמורים לעלות קצת יותר מפי שניים ממחיר ביקור רגיל. גם לפי מחירון הוטרינרים וגם לפי ההגיון.
    אם במרפאה אני בודקת כלב ברבע שעה, אם אני הולכת לבית הלקוח אני מבזבזת זמן יקר.

    סביר להניח שווטרינר שלא מחייב יותר על ביקור בית הוא ווטרינר צעיר ולא ממש מנוסה, שזמנו בידו…

    חומר למחשבה.

  • דפנה לוי  On 29 לפברואר, 2008 at 15:44

    נוטה להסכים איתך, הרי את מבינה בבע"ח יותר ממני

Trackbacks

כתיבת תגובה

