צביקה הדר,לשיפוטך…תוכי שר.

<a href="http://www.exego.net/admin/

 

אמזונות הם תוכים מדרום אמריקה.

חוץ מבעית השמנה- רובם לא מצליחים לשמור על משקל גוף מומלץ- האמזונות צהובות הראש ידועים באינטיליגנציה הגבוהה שלהם  וביכולת ווקאלית מרשימה.

הרבה מהם שרים בקול נשי אופראי…

זהו תוכי עצמאי ולא תלותי .

   בעוד ג'אקו, קקדו או ארה עלולים להתפרק  אמוציונלית, האמזונה דורש פחות אינטראקציה פנים אל פנים  ופחות סובל   מ"הזנחה" רגשית.

תנו לו אוכל, אני מתכוונת הרבה אוכל*, קצת תשומת לב ועניין בחיים ,ואין לו תלונות.

 

*כמובן שאני לא רצינית…רוב האמזונות שאני מטפלת בהן נמצאות במשטר דיאטה, ואני מפצירה בבעליהם לפתח אצל התוכי תחביבים נוספים  חוץ מאכילה.

 

 

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דפנה לוי  On 13 לפברואר, 2008 at 08:39

    מתוק מתוק מתוק.

    בכלל ציפורים הן חיות מדהימות, חבל שמעטים יודעים את זה

  • ארז  On 13 לפברואר, 2008 at 10:32

    כמו בכל חיית מחמד גם לתוכים יש צדדים טובים ורעים. הקקדו הנפלא שלי, לונה שמו, שחי איתי כבר 8 שנים הוא מדהים. רגיש למצבי הרוח שלי, מאכיל אותי במיטב מסורת החיזור של התוכים, משחק איתי מסירות בכדור, אוהד מכבי תל-אביב בכדורסל (ד"א הוא לקח קשה מאוד את ההפסד לירושלים בגמר הגביע) וחבר מצויין למקלחת. אבל הוא גם קנאי גדול ונשך/סימן את כל הקרובים אלי כולל בני המשפחה, עשה נזקים לרכוש באלפי שקלים ובעיה גדולה כשרוצים לנסוע לחו"ל בגלל מורכבות הביביסיטר.
    גם האוכל זה לא דבר פשוט עקב הנטיה שלו לאכול ג'אנק בדיוק כמו כל ילד מפונק וירקות בריאים זה ממש 'איכסה'! ד"א אפשר לסדר אותו מבחינת האוכל והירקות אם עורכים או מסדרים את זה בצורה אסטטית ומעניינת.
    לונה אוהב את שלומית אבל גם סבור שזה מאוד לא בסדר שעד היום הוא לא נשך גם אותה, למרות ששמעתי כבר כמה פעמים שאפילו שהוא מתנהגת אליו יפה, לא לעולם חוסן!

  • שלומית  On 13 לפברואר, 2008 at 13:51

    דפנה, את כמובן צודקת. אין כמוהם. הם באמת מופלאים..

    ולונה יקר, אנא חוס עלי…מחלימה עכשיו לא רק משפעת שקירקעה אותי לחמישה ימים, גם משריטה שתוכי שרט אותי בפנים…רגעים לא קלים כשחחששתי שתישאר צלקת…

    אז אנא נהג בי במידת הרחמים…

  • chaps  On 30 למרץ, 2008 at 16:44

    שלומית,
    קודם כל אני מצטערת שאני שואלת באתר הלא נכון.
    ב 24-3-08 מצאתי גורה קטנה שילדים, כמובן, נגעו בה ובאחייה (שנלקחו ע"י ילדים אחרים).
    אני נותנת לה לאכול מטרנה על בסיס חלב כל 4-5 שעות.. וכשאני לומדת אני מאכילה אותה רק אחרי 6 שעות.
    חום-בתוך המיטה הקטנה שלה אני שמה בקבוק עם מים חמימים או שהיא ישנה איתי במיטה.
    הבעיה היא, שהיא כבר שבוע אצלי והיא עוד לא עשתה קקי!
    אני משפשפת לה את האזור עם מגבת רטובה.. והיא עשתה עד עכשיו רק פיפי.
    מה צריך לעשות?
    אני פוחדת שיקרה לה משהו.
    תודה,
    עמית.

  • שלומית  On 30 למרץ, 2008 at 23:15

    שלום לך
    ראשית, המטרנה על בסיס חלב לא מומלצת לגורי חתולים. את אמורה לתת לה פורמולה המיועדת לחתלתולים. קונים את זה בחנויות לחיות מחמד.
    זו יכולה להיות סיבה לחוסר ההפרשות.

    שנית, קחי אותה לוטרינר- אם היא בעצירות זה עלול להסתבך ולסכן אותה.

  • chaps  On 1 לאפריל, 2008 at 07:30

    לשלומית,
    האמת היא שהוטרינרית המליצה לי על מטרנה ובסיס חלב..
    שיניתי לה לתחליף חלב לגורי כלבים (הוטרינרית אמרה שזה מתאים גם לחתולים).
    וטרינרית אחרת אמרה לי לתת לחתולה שמן פרפין בכמות של 0.2 מ"ל שלושה פעמים ביום.
    בסך הכל ניתן לה 4 פעמים ועדיין היא לא עשתה קקי.
    אני מצטערת שאני פונה להרבה וטרינרים.. אני פשוט דואגת לה.
    תודה ותודה!

  • chaps  On 1 לאפריל, 2008 at 14:47

    ד"א, כמה אוכל בדיוק לתת לה?

  • שלומית  On 1 לאפריל, 2008 at 14:54

    היי
    תראי, אם החתול בעצירות כל כך הרבה זמן באמת כדאי לבדוק אותו.
    לגבי כמויות המזון, אני מציעה שתתקשרי אלינו, דברי עם אחד הוטרינרים שמטפלים בחתולים/כלבים
    09-7748753
    אני לא יכולה לתת כמויות מזון בלי לדעת מה קורה. זו גם לא חכמה לנפח אותו במזון אם הוא לא מוציא את זה.

  • chaps  On 1 לאפריל, 2008 at 20:10

    כן, זו שוב אני.
    התקשרתי אל הוטרינרית שנתת לי.. היא אמרה לי שכדאי שאני פשוט אלך לוטרינר בעיר שלי.
    למזלי, אמא שלי מכירה מרפאה טובה.. הלכנו לשם ועשו לחתלתולה חוקן.
    כל מה שהיה צריך לצאת- יצא.

    תודה לך על העזרה.
    את וטרינרית נהדרת וכן גם סיפורייך באתר.
    שוב.. תודה!

להשאיר תגובה

