מקרה עין

אורי הוא  אמא פולניה כשמדובר בחתולים שלו.  יחד עם שותפו  הוא מגדל אותם בפנטהאוס  בגבעתיים.
הם הביאו במיוחד משוודיה  צריף עץ מיוחד, דמוי סאונה,שמטרתו  האחת והיחידה היא גידול החתולים   בטמפרטורה האופטימלית.
מנוף מיוחד העלה את המבנה לגג שלהם.
בפנים הם סדרו קאנטרי קלאב לחתולים שבאים אליהם לפנסיון.
הגג שלהם נראה יותר כמו ג'ונגל סבוך מאשר גג בגבעתיים.ובדירה? בכל עציץ יושב חתול. על המיטה יש עוד כמה.

בארונות לא בדקתי כי לא היה לי נעים אבל אני בטוחה שבמגרת הגרביים נמנמה  נסיכה שעירה .
החתולים שלהם הם  משהו מיוחד. כל אחד יותר מיוחס מהשני,תעודות היוחסין שלהם משתרעות  עד לימי בית שני.

אורי לא מזווג סתם. כשחתולה מתייחמת  הוא בודק ברשומות שלו ומחליט מי המאושר שיוכל לזווג אותה. אצלו לא תראו גילויי עריות. 
אני חושבת שאפילו הזיווגים שלי  ( כרווקה , כרווקה…) לא נבחרו בקפידה כה רבה כמו אצל אורי וחברו.
 
ולמה אמא פולניה?  כי על כל פיפס קטן, החתול, נגיד מלקק את האצבע, או יש איזו שריטה קטנה על הזנב- ואורי כבר אצלנו. בוכה על המרחק- ונוסע.
מאחר והוא כבר נוסע את כל הדרך מגבעתיים לרעננה הוא אורז עוד ארבעה חמישה חתולים, שיהיה.

הוא מצליב עדויות עם כל הרופאים במרפאה.
כך למשל, הוא ישאל אותי בטלפון (יתחקר זה מינוח יותר מדויק) בדיוק את אותן השאלות ששאל רופא אחר  קודם לכן, ולמחרת יצלצל וישאל את הרופאה השניה בדיוק אותו הדבר. מה שבטוח.
 
דווקא בגלל שהוא אמא דאגנית שכזו, התפלאנו כשהביא חתול עם כיב עמוק בעינו. איך דווקא כשיש כבר מקרה אמיתי הוא לא מגיע בזמן.
הכיב הלך והתפשט,הלך והעמיק ,ונאלצנו לנתח את העין.

בניתוח הזה סוגרים את העין,פשוטו כמשמעו: תופרים עפעף לעפעף , כשהעין הסגורה מתפקדת על תקן של תחבושת, ומתחת לתפרים הכיב  אמור להחלים.  
יומיים לאחר הניתוח התגלה כיב גם בעין השניה. נאלצנו לנתח גם אותה. . 

 וכך ישב לו  החתול המסכן עם שתי עיניים תפורות ,וצווארון פלסטיק אימתני על צווארו כדי שלא יוכל להתעסק עם  התפרים. 
אורי עצמו נסע לאחת מתערוכות החתולים  ברחבי העולם והשאיר את החתול באשפוז אצלנו.
החתול נשאר כמעט חודש בכלוב כשהוא עובר סדרה של ניתוחים שנועדו להציל את העין הימנית שמצבה הלך והחמיר.
מהצד הייתי שומעת את התפילה של דגנית העוזרת שלי, תפילה שלא נאמרה אמנם בקול רם אבל אני מכירה את הסחורה שלי.

דגנית פיללה בכל ליבה שאורי  יתייאש מהחתול ויוותר עליו…הוי, כמה שהיא רצתה אותו…

תפילותיה לא נענו. אורי חזר, שלם את החשבון הענק שלו  (לפחות תפילותי שלי נענו)  ולקח את החתול הביתה.

למרות שלא היה ברור אם יחזור להיות אותו חתול שהיה, טיפל בו אורי עם כל הלב ולא פספס אף ביקור חוזר אצלנו, למרות שהוא באמת שונא את הדרך הארוכה הזו. 
היום, חצי שנה אחרי הניתוחים ראינו אותו. הגבשושית הענקית שהיתה על הקרנית שלו הלכה והצטמקה  עם הזמן והיום כמעט ולא רואים כלום.

אני שמחה בשביל החתול, ושמחה בשביל אורי. מקווה שהוא ימשיך להגיע, לקיטורים כבר התרגלתי.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיומנה של וטרינרית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על מקרה עין

  1. גילי הגיב:

    מה תוחלת החיים הממוצעת של חתול בית?
    אצלנו חתול אחד מת בגיל 15 (או בעצם, יצא מהבית ולא חזר ואנחנו מניחים שהוא מת); החתולה השנייה מתה כעבור חודשים ספורים (מגעגועים?) בהיותה בת 13. האם אלה גילאים מופלגים, או שניתן לצפות שגם הפרחחית הנוכחית שלנו תגיע לגיל כזה?

    אני מכירה גם חתולה אחת שבגיל 25 נאלצו להרדים אותה, כי מצבה היה באמת מעורר רחמים ונדמה שהמוות שכח אותה. עד כמה זה חריג שחתול יחיה עד גיל כזה?

  2. שלומית הגיב:

    בממוצע היא באמת 13-15. ולא שאי אפשר יותר. יש חתולים שמגיעים ל 17, 19 ו 20 שנים. מה שיקבע את משך החיים במקרים רבים הוא המודעות של בעלי החתול.
    בגיל 12, 13 מתחילות בעיות כרוניות, בעיקר בכליות אבל לא רק.
    מומלץ לכן להתחיל לעשות בדיקות דם פעם בשנה החל מגיל 10.
    יש חתולים במרפאה שלנו שבאים פעם ביום (או פעמיים שלוש בשבוע) לאינפוזיה, המקבילה הוטרינרית לדיאליזה
    אנחנו מצליחים למשוך אותם אפילו כמה שנים, באיכות חיים סבירה בהחלט.
    איכות חיים חשובה בעיני הרבה יותר ממשך החיים, כך שבאמת צריך לבדוק כל מקרה לגופו..

  3. ג'ורג' הגיב:

    תני לי להבין: שלא כרווקה – את מחפפת את הבחירה של הזיווגים?

  4. ג'ורג' הגיב:

    תני לי להבין: שלא כרווקה – את מחפפת את הבחירה של הזיווגים שלך?

  5. שלומית הגיב:

    נדמה לי שהסימן יצא הפוך. עוד לא הפנמתי את הכוונים של הסמיילי.
    הכשל הוא טכנולוגי, כמובן , ולא קוגניטיבי…

  6. ג'ורג' הגיב:

    תני לי להבין שוב: התכוונת לחיוך או לעגמומיות?

להשאיר תגובה

