רסס למאותגרים. (הי, גם אני שם…)

הכל התחיל בטרקבק שהצלחתי לשלוח ליגאל חמיש. זה אמנם לקח שני ניסיונות אבל הצליח.
מרוב סיפוק החלטתי שהגיע הזמן לעלות כתה. כמו גדולה הורדתי תוכנה של רסס. 
אבל כשהגיע רגע האמת , לא הצלחתי להתרסס. מה צריך לעשות כאן.

למול עיני צף ועולה בליל של מאות בלוגים.
בשביל זה אני לא צריכה רסס.
 
תוך כדי מצאתי עצמי מורידה תוכנה  שנקראת
del.icio.us
אין לי  כמובן מושג קלוש  מה היא אמורה לעשות בשבילי .
מאז שהתחלתי עברו שעתיים .
אני במצב עדין. אם יש משהו שאני לא אוהבת זה להיות תקועה עם חצי פרוייקט. או סתם להרגיש דבילית.
אבל התומך הטכני הראשי  שלי נמצא בחו"ל (נו תחזור כבר) , על אחד נוסף התעלקתי כל הסופשבוע  במיילים . נשאר לי מוצא אחרון.
הרב- מג הכל יכול. אליו אני פונה ובוכה על כתפיו הוירטואליות כשכלים כל הקיצים.
הבעיה  היא שאיתו אני מרגישה ממש  מאותגרת , פתטית,וחסרת אונים.  מאותגרת כבר אמרתי?
הטיפ שהוא נותן לי סידר לי הכל. נו בטח שכתבתי לו בסוף. יש לי ברירה.
 
אני נותנת דין וחשבון לעצמי.
קודם כל אני מה זה מבסוטה. מעצמי, כן?
אני עדיין קוראת אולי 20 בלוגים ליום אבל עכשיו הם יהיו מסודרים יפה , ומוזמנים מראש.
 
שיעורי בית לפעם הבאה.
מה זה פוד קאסט  (נשמע כמו חברת קייטרינג) ומה זה לכל הרוחות פיירפוקס.
 
 
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורי  On 3 לספטמבר, 2007 at 13:44

    את בטוחה שהכנסת את הכתבה למקום הנכון?
    לא הבנתי שום דהר חות מה "מאותגרת" וגם את זה לא הבנתי למה. למרות זאת הזדהיתי איתך

  • ח ל י  On 3 לספטמבר, 2007 at 14:09

    מוצפת במאות.

    איזה טיפ?

    H E L P

  • שלומית  On 3 לספטמבר, 2007 at 14:32

    אורי- התנצלות …זה ממש פוסט טכנולוגי( או יותר נכון מתיימר להיות).
    זו אמורה להיות טכנולוגיה שמיידעת אותך מתי כותבים שמעניינים אותך מפרסמים משהו.
    כמו לקבל הודעה על זה במייל, אם אתה ברשימת דיוור. (ולא שאני רואה הבדל עצום בין שתי השיטות…)
    סתם. נתקלתי בזה, למדתי את הנושא , דווקא בגלל שהצד הטכנולוגי מלחיץ אותי, וזהו. הפוסט הבא יהיה וטרינרי למהדרין, על מה שקרה לי בלילה האחרון ולמה לא ישנתי.

    לחלי- הטיפ שקיבלתי היה להגיע לכותב
    X,
    להניח את העכבר על ה
    RSS
    שלו, לחצן ימני , ולהעתיק את המיקום שלו- לתכנת הרסס שלך. יש שם מקום שאפשר להדביק את זה. עכשיו , כשאני פותחת אותה, יש לי את כל האוקיינוס של הבלוגים מצד ימין, אבל בטור השמאלי יש לי רשימה של כותבים שאוהבת .
    משהו כזה.

    במלוא הכנות, דיוור של מיילים נראה לי מספק…

  • חנן כהן  On 3 לספטמבר, 2007 at 14:43

    תקראו אצל זוש. תבינו הכל ותדעו מה לעשות.

    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=8888&blogcode=7048145

  • יגאל חמיש  On 3 לספטמבר, 2007 at 17:26

    ובהצלחה.
    (הנה כאן: http://www.notes.co.il/yigal/34699.asp)

  • איתן  On 3 לספטמבר, 2007 at 17:51

    RSS
    מורידים תוכנה (Snarfer, למשל) או עובדים עם שירות באינטרנט (OK או גוגל, למשל).
    מתחילים להוסיף כתובות RSS (זו, למשל – ה-RSS לבלוג הנוכחי).
    התוכנה אוספת את העדכונים מכל מה שהוכנס לה, כך שאין צורך לחרוש את כל הבלוגים שוב ושוב כדי לראות אם משהו התעדכן (וגם לא מוצפים באי-מיילים וגם לא נותנים כתובת דוא"ל לאף אחד). פותחים את התוכנה (או האתר שמשמש כקורא RSS ומקבלים את העדכונים).

    PodCast
    כמו פוסט בבלוג, רק בקובץ mp3. לרוב זו הקלטה של כ-30 דקות שאפשר להוריד לנגן mp3 (התחיל מ-iPod ומכאן שמו podCast). בדר"כ, כמו בבלוגים, גם לפוד קאסט יש קובץ RSS, כך שאפשר לקבל עדכונים על פוסטים חדשים (שהם קבצי mp3).
    אפשר להוריד לנגן ה-mp3 ולהקשיב גם כשלא נמצאים ליד מחשב (באוטו, ברכיבה על אופניים, בהליכה או ריצה וכד'). לדוגמא: גיקים.נט או אםאמא.

    פיירפוקס (FireFox)
    דפדפן. עושה מה שאינטרנט אקספלורר עושה (זה עם ה-e הכחול על שולחן העבודה) – אבל הרבה הרבה הרבה יותר טוב מאינטרנט אקספלורר.
    מורידים מתקינים וגולשים באמצעותו במקום באמצעות אינטרנט אקספלורר. מי שמנסה – נדיר מאד מאד שיחזור לאינטרנט אקספלורר.
    ניתן גם להוריד כל מיני תוספות מגניבות שמשפרות את איכות הגלישה (אחת התוספות מדמה אינטרנט אקספלורר בתוך פיירפוקס, למקרה שנתקלים באתר לא תקני שנראה יפה רק באינטרנט אקספלורר – מורידים מתוך פיירפוקס, אחרי שפיירפוקס מותקן).

    מקווה שהבהרתי.
    [כל האתרים שהזכרתי חפים מוירוסים או כל דבר מרושע אחר, אני לא קשור לאף אחד מהאתרים שהזכרתי ולא יוצא לי כלום מהקלקה על הלינקים]

  • איתן  On 3 לספטמבר, 2007 at 17:57

    RSS
    מורידים תוכנה
    http://www.snarfware.com
    או עובדים עם שירות באינטרנט
    http://www.ok.co.il
    או
    http://www.google.co.il/ig
    מתחילים להוסיף כתובות
    http://www.notes.co.il/rss.asp?b=214
    התוכנה אוספת את העדכונים מכל מה שהוכנס לה, כך שאין צורך לחרוש את כל הבלוגים שוב ושוב כדי לראות אם משהו התעדכן (וגם לא מוצפים באי-מיילים וגם לא נותנים כתובת דוא"ל לאף אחד). פותחים את התוכנה (או האתר שמשמש כקורא RSS ומקבלים את העדכונים).

    PodCast
    כמו פוסט בבלוג, רק בקובץ mp3. לרוב זו הקלטה של כ-30 דקות שאפשר להוריד לנגן mp3 (התחיל מ-iPod ומכאן שמו podCast). בדר"כ, כמו בבלוגים, גם לפוד קאסט יש קובץ RSS, כך שאפשר לקבל עדכונים על פוסטים חדשים (שהם קבצי mp3).
    אפשר להוריד לנגן ה-mp3 ולהקשיב גם כשלא נמצאים ליד מחשב (באוטו, ברכיבה על אופניים, בהליכה או ריצה וכד').
    לדוגמא:
    http://www.geekim.net
    או
    http://www.iritadar.com/imima.html

    פיירפוקס (FireFox)
    דפדפן. עושה מה שאינטרנט אקספלורר עושה (זה עם ה-e הכחול על שולחן העבודה) – אבל הרבה הרבה הרבה יותר טוב מאינטרנט אקספלורר.
    http://www.mozilla.com/en-US/firefox
    מתקינים וגולשים באמצעותו במקום באמצעות אינטרנט אקספלורר. מי שמנסה – נדיר מאד מאד שיחזור לאינטרנט אקספלורר.
    ניתן גם להוריד כל מיני תוספות מגניבות שמשפרות את איכות הגלישה (אחת התוספות מדמה אינטרנט אקספלורר בתוך פיירפוקס, למקרה שנתקלים באתר לא תקני שנראה יפה רק באינטרנט אקספלורר
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419
    (מתוך פיירפוקס, אחרי שפיירפוקס מותקן)

    מקווה שהבהרתי.
    [כל האתרים שהזכרתי חפים מוירוסים או כל דבר מרושע אחר, אני לא קשור לאף אחד מהאתרים שהזכרתי ולא יוצא לי כלום מהקלקה על הלינקים]

  • שלומית  On 3 לספטמבר, 2007 at 23:29

    תודה, על ההסברים ועל הקישורים.

  • מה קורה פה?  On 4 לספטמבר, 2007 at 00:14

    רק מלהסתכל על התגובות נבהלתי… ואני דווקא לא מחשיבה את עצמי לעד כדי כך מאותגרת טכנולוגית.

    שלומית, אין מספיק תוכים לטפל בהם? בלי להעליב, נראה לי יותר כיף מ"להתרסס"…

  • שלומית  On 4 לספטמבר, 2007 at 11:24

    גם וגם…
    כל מה שמאתגר ומעניין ומספק…

    הפוסט הבא שמתבשל יהיה ווטרינרי

כתיבת תגובה

