תבוניים או לא?

עוד לא החלטתי אם תוכים הם כמו ילדים או שהם דומים יותר לדינוזאורים.
או שזה ,בעצם, די דומה.
קודם כל, הם בלתי צפויים לחלוטין.
האמזונה שלך יכול להיות משעשע ומלא שארם כרגיל ופתאום, ללא כל הכנה, ברגע אחד הוא מקבל מין מבט משונה בעיניים. מבט אפל, מוטרף. זה בהחלט לא הזמן הנאות ללטף אותו או להפגין חיבה גופנית שהיא.
זה הרגע שהוא החליט שהוא הולך על היד שלך. כל מעייניו הם בביס שאתה עומד לחטוף. ממש כך.

מיכל, תוכי מסוג "ארה" של אסנת אהבה לצפות במשחקי כדורגל.
הטלוויזיה יכלה להיות פתוחה שעות אבל ברגע שהיה משודר משחק כדורגל היתה מיכל התוכית נדרכת. בפירוש ראו שהיא נהנית מהמשחק. זה היה גם הרגע בו קלטתי שגם יצורים תבוניים אוהבים כדורגל. (סתאאאם. גם אני רואה כדורגל…באמת…)
את ניקי, האמזונה שלי, השארתי פעם ליד ערוץ הטבע. היא צפתה בעניין רב בחלזונות מזדווגים.
לכן לא הבנתי למה כשחזרתי, הציפור רעדה ועיניה היו סגורות.

הייתי צריכה לבדוק בחוברת התכניות בשביל לקלוט איזו טעות טקטית עשיתי. התכנית הבאה ,מסתבר, היתה על נמרים והרגלי הצייד שלהם.
מאז אני נותנת לה לראות רק את ערוץ הופ.

רומי של אהרון אוהב לצפות בתכנית הדרדסים. תנו לו דרדס והוא מאושר. אהרון גם לוקח אותו לכל מקום- ילד או לא ילד- כולל לרופא השיניים שלו.
מסתבר שבנסיעה הביתה התוכי נרדם ונכנס כשהוא כבר ישן. אני רואה בדמיוני בעלי תוכים צרחניים במיוחד המנסים לקחת אותם לסיבוב באוטו כדי שיירדמו כבר.

יש לי לקוח שהתוכי שלו- חץ שמו- הינו בעל מודעות פוליטית, שלא לומר דעות מוצקות.

הוא אומר  בבירור "ביבי הביתה". מאחר והוא כנראה קורא את העיתון לאנשים חושבים יש לקוות שהוא עדכן את אוצר המונחים שלו ושולח היום מישהו אחר הביתה. (ואולי זו פשוט דוגמא לזכרון הטוב שלהם. אנחנו כבר שכחנו ,אבל חץ-  הוא לא שוכח ולא סולח)

(הקטע נכתב די מזמן. התלבטתי אם לחכות עד שיהיה שוב אקטואלי…)

הקקדו של מולי מחיפה נכנס לתא ההטלה שלו וקורא לזוגתו: בואי, בואי, נשיקות.
ואם זו לא הבטחה מרגשת למשחק מקדים אני לא יודעת מה כן… 

כשאני בודקת תוכי חולה, אני פותחת לו את הפה ובודקת את גרונו. כדי לשעשע את הלקוח אני אומרת לתוכי: תעשה "אה". התוכי פוער את פיו כדי ללעוס את הפנס שלי ואני מנצלת את הרגע לבדיקה.
קוקו של שירלי הצליח להפתיע אותי: לא רק שפתח את פיו, הוא אמר "אה". ילד או לא ילד.

היום גזרתי ציפורנים לתוכי. פעולה שגרתית.
התוכי, לאורך כל התהליך נאנח בכבדות ובקול שקט, וכמו איש זקן אמר:
אוי. אוי. אוי. אוי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיומנה של וטרינרית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על תבוניים או לא?

  1. טובה הגיב:

    הסיבה היחידה שלא צחקתי צחוק פרוע היא כדי לא להעיר את השכונה.
    במופע התוכים בחמת גדר אומרים תמיד שלתוכי יש מנת משכל של ילד בן 4 או 5. זו חתיכת IQ.
    תודה!

  2. אחת הגיב:

    כל כך הצחקת אותי…
    לוטרינר שלנו יש תוכי אפור וגדול שיושב לו על ענף במרפאה ובוחן בעניין את הבאים והיוצאים. בכל ביקוריי שם לא יצא לי לשמוע ממנו משהו מעבר לשריקות וצפצופים סטנדרטיים. עד שהגעתי פעם בשעת לילה עם בעיה דחופה, כשהמרפאה היתה שוממת, והוא כנראה הרגיש רענן ונטול עכבות.
    הכלבה שלי (באופן מובן) פוחדת מאוד מהאיש עם החלוק, ולכן היתה דרוכה במיוחד. אני מצידי הייתי לחוצה מהעובדה שהיא היתה נפוחה כסופגניה מתגובה אלרגית. ישבנו בדממה על הספסל, ובעודנו ממתינות לוטרינר שיצא, התוכי הסתובב ואמר בטון מלא חשיבות: בוקר טוב, בוקר טוב.
    אני לא יודעת מי קפץ יותר גבוה, אני או הכלבה.

  3. שי הגיב:

    העלית לי חיוך ענק על הפנים. (:

  4. ולנסיה הגיב:

    אחת, אני יודעת בדיוק על מה את מדברת. גרתי בילדותי ליד גן חיות ובו תוכי קקדו בשם משה.

    כשהיו אנשים מולו, קוראים ומדרבנים, היה תמיד דומם.

    בלילה, הייתי שומעת אותו קורא כדי למשוך תשומת לב – "בוקר טוב", "משטרה! גנבים!" וכמובן – "משה". לפעמים היינו שומעים אותו שורק את הקול של המריצה של המאכיל אם היה רעב (אני ואחי היינו כמעט בני-בית באותו גן חיות באותם ימים).

  5. אמא של קוקי הגיב:

    שקוראים לו קוקי, ולא קוקו, וכן, הוא התוכי שעושה "אה" כשבודקים אותו בגרון והוא גם עושה "אוף" מאד מצחיק כשאני מבקשת ממנו לחזור לכלוב שלו לישון ולא לעמוד על הנדנדנה ליד המיטה שלי
    הוא אומר הרבה דברים בטון מאד מצחיק. כמו "נו", או "למה?", או "נכון???" "באמת???"
    זה כאילו שאני חיה עם "מר קו" כזה בבית, כמו בסרט המצוייר המצחיק מלפני שנים

    אז בבקשה, בואו נשנן כולנו: קוקי. לא קוקו, קוקי
    אתם מסכימים איתי שאחרי זוגיות כל כך ארוכה, יש לי סיבה להתפס בקטנות. אחרי הכל, אני לא רוצה להתעורר יום אחד ולגלות שביליתי עשר שנים עם מישהו בשם קוקו
    נשיקות לשלומית!

    שירלי פרקש

  6. שלומית הגיב:

    שירלי יקרה, ברור שזה קוקי…רק מה, אני

    לא מסגירה את לקוחותי ושומרת על חיסיון רפואי…(

  7. Xslf הגיב:

    אגב, בפודקאסט של The Naked Scientist (מומלץ!) טענו שבעלי החיים עם המוח הגדול ביותר יחסית לגוף, הם:
    בני אדם, קופי אדם, דולפינים, תוכים ועורבים.

    די ברור שכל החיות הללו מסוגלות להיות חכמות (אם כי משום מה הראשון ברשימה נוטה להתנהג הרבה בטפשות)

  8. אחת הגיב:

    ולנסיה, נשמע משעשע להפליא.
    🙂

להשאיר תגובה

