סיפורים אוראליים

רופאים ואחיות הם לא לקוחות קלים, בלשון המעטה.
בדרך כלל הרופאים מתחלקים לשתי קבוצות: אלה שהיו רוצים להיות וטרינרים ורק במקרה הם רופאים- אותם אנחנו מאד אוהבים, כמובן.  
כך למשל מגיע אלינו פרופסור לאורטופדיה,לשעבר מנהל מחלקה באיכילוב,  וכל פעם שהוא בא הוא עובר עם  ד"ר ק. האורטופד שלנו, על מקרים מעניינים.
לקבוצה השניה שייכים אלה שחושבים שווטרינרים הם זן ירוד ופרימיטיבי במיוחד של רופאים שלא יודעים כלום.
אפשר לזהות רופאים כאלה , או יותר נכון את החיות שלהם.
 הכלב בן העשר משתעל כבר שלושה חודשים אבל הם חושבים שזו סתם הצטננות ויראלית ואין מה לעשות אז בשביל מה לטרוח, בעוד שהכלב סובל מאי ספיקת לב ואפשר בהחלט לעזור לו.
מה,  עושים אק"ג לכלבים? הם אומרים בטון מזלזל.
לחתול שלהם יש קרדיות באוזניים, סוג של קרציה מיניאטורית. כדי לאבחן אותה צריך להסתכל במיקרוסקופ . אבל   הדוקטור מטפל בטיפות אוזניים של ילדים ולא שם לב שהדלקת לא עוברת.
גם רופאי שיניים סובלים לעתים מאותה תסמונת.
רוב האנשים לא חושבים על זה אבל הם עצמם מצחצחים שיניים פעמיים ביום ובנוסף לזה מבקרים אצל השיננית פעם בשנה.
והכלב? זה כבר סיפור אחר.
 
דווקא לכלבו של רופא השיניים נאלצנו לעקור כמה שיניים. הכלב המסכן  נכנס למרפאה עם שלושים שש שיניים.
 אחרי ניקוי נשארו לו שתים עשרה שיניים בפה ואילו עשרים וארבע שיניים  רקובות נאספו אחר כבוד והוכנסו לשקית ניילון.
קליינטים יתנו לפעמים לכלב לגסוס לאיטו כי הם לא שמים לב שהכלב חולה, אבל יש שתי בעיות שמריצות אותם אל הרופא: פרעושים- כי הכלב מתגרד כל הלילה ולא נותן להם לישון, וסרחונות ממינים שונים.
 
דווקא בסרחון אנחנו מתמחים.

יש ריח רע שמגיע מפה מלא שיניים רקובות.
יש סרחון של דלקת אוזניים.
יש ריח האופייני לדלקת עור כרונית.
Parvo, מחלה נגיפית של כלבים ,מתאפיינת בשלשול בעל ריח אופייני.
ויש ניחוח עדין ומתקתק  עד בחילה שמקורו באיבר המין הנקבי של כלבה עם דלקת רחם.
כל ריח ומאפייניו, כל ריח והפתרונות שלו.
וטרינריה זה מקצוע רב גוני, כבר אמרתי…
לי יש רק בעיה קטנה: אני תתרנית.

שנים של אלרגיות דפקו לי את חוש הריח.
וכך אני מסתובבת עם אף סתום וקול מאנפף,מה שיכול להישמע כמעט סקסי, אבל  גורם לי מבוכה כשנכנס כלב שבעליו טוען לריח רע.
כמו אדם קצר רואי, המקרב את התמונה אל עיניו כדי לראות טוב יותר, כך גיליתי שאם אני מתקרבת אל הכלב אני מצליחה להריח טוב יותר.
וכך, מול עיניו המשתאות של הלקוח שהביא את הכלב הכל כך מסריח לדעתו, אני מדביקה את אפי הפגום אל עורו או אל אוזניו של הפציינט הריחני ומנסה נואשות לרחרח אותו.
אין רע בלי טוב: זה תמיד נותן ללקוח הנבוך לצאת טוב.

הרי לא יכול להיות שהכלב עד כדי כך מסריח אם אני עושה מה שאני עושה…
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אודי שרבני  On 17 ליולי, 2007 at 00:35

    מצד שני יתרון לא?
    אתה יכולה לעבוד בלי לסבול

    http://www.notes.co.il/sharabani/11503.asp

  • שלומית  On 17 ליולי, 2007 at 15:18

    הוצאת אותי מה זה מוגבלת…

    ה"סבל" במקצוע שלנו, אם ישנו, לא מגיע מהריח.
    אני חושבת שאנחנו חסינים, משהו בסלקציה הטבעית, וטרינרים לא נגעלים בקלות.

  • CrazyVet  On 17 ליולי, 2007 at 21:19

    אני תמיד מרגישה שרופאים שונאים את ים השאלות שאני ממטירה עליהם כשאני הולכת לביקור. הם לא אוהבים פציינטים שיודעים מה פירוש "גסטריטיס אאוסינופילית" ושאר ביטויים רפואיים.
    ולגבי הריח, אולי יש לך מזל. אני רגישה מאוד לריחות, וכשנכנס פציינט ריחני הוא יכול לגרום לי התכווצויות קיבה לא רצויות. מזל שאני מכוונת למחקר, אם כך 🙂

  • רועי  On 15 לספטמבר, 2013 at 12:19

    story of my life 🙂
    אני אשייך את עצמי לקבוצה הראשונה. בכלל רציתי להיות רופא של תוכים..
    עוד מעט מסיים את בית הספר לרפואה..

  • שלומית לוי  On 15 לספטמבר, 2013 at 12:51

    הי רועי
    אני דווקא מאד מצטערת שאני לא רופאה הומנית. לא הייתי צריכה להתעסק בכסף, צריך בדיקה- עושים , לא אומרים ללקוח – גש למחלקת הרנגטן עם צ'ק נוסף בכיסך…כל ההתנהלות קלה יותר. שיהיה לך המון בהצלחה!!!!!
    לומד בארץ?

    • רועי  On 15 לספטמבר, 2013 at 13:12

      באמת?
      אבל אני לא יכול לנשק אף מטופל/ת !

      אני משער שלכל תחום היתרונות והחסרונות שלו.

      הייתי אצלך פעם אחת עם אחד הקוקטיילים עם מה שנראה כשתייה פסיכוגנית.
      אני זוכר שבסוף הביקור, הגיעו למרפאה החדשות על התרסקות המטוס של אסף רמון.

      אני עולה לשנה שישית בפקולטה בת"א . תודה רבה !
      נהנה מאד לקרוא את חוויותיך.

      • רועי  On 15 לספטמבר, 2013 at 13:16

        וגם ברפואה ההומנית יש שיקולים כלכליים
        http://www.doctorsonly.co.il/2013/09/64129/
        לקראת הסוף, על מה רופאים מצטערים..

        אבל כן, CT יש לכל דורש.

  • שלומית לוי  On 15 לספטמבר, 2013 at 14:07

    מאמר מעניין. אבל אני חוששת שאם היו עושים את הסקר הזה בקרב וטרינרים , אחוז הלא מרוצים מהמקצוע היה גבוה בהרבה, לצערי.
    וכן, אני באמת חושבת שכשתהיה רופא- אוטוטו- תצטרך להימנע מנישוק הפציינטים. זה לא יתקבל בברכה:)

    • רועי  On 15 לספטמבר, 2013 at 23:26

      נו, אז עדיין יש יתרונות בוטרינריה 🙂

      קרוב משפחה שלי נסע עכשיו לבלגיה להתמחות בניתוחים אורתופדיים בבע"ח.
      אני מכיר גם וטרינר אחר שמזגזג בין כמה מרפאות במהלך השבוע כדי להרוויח את לחמו.
      מודע לכך שהמצב לא קל.

להשאיר תגובה

