שתי הארות על ברצלונה וספוילר על טאפאס

 
 
הדרך הנכונה לטייל בעיר זרה היא ללכת לאיבוד, להסניף סמטאות,לשבת בבית קפה ולבהות.
שוטטות חסרת תכלית שהיא היא התכלית עצמה.
 
אם ק. היה קורא את מה שאני כותבת , הוא היה אומר- עכשיו את אומרת?
אחרי שהולכת אותי ברגל קילומטרים לאורכה ולרוחבה, כי את לא משתמשת בתחבורה עירונית איפה שאפשר ללכת ברגל. עכשיו את נזכרת שאפשר לשבת בבתי קפה ?
 
במטוס ק. ציין בדאגה ,את מסמנת המון.   יש כאלה שמתכוננים רק במטוס עצמו, עם מרקר צהוב ושלושה ספרים.
 
זהו. שלא קל לטייל איך שאני אוהבת, עם קראש לכנסיות גותיות מצד אחד ולמגפים איטלקיים מצד שני. (פיצול אישיות, כבר  אמרתי?) אבל רק בצורה כזו  מגיעים למקומות מופלאים.
 
 
ככה הגעתי לבית הדואר שלהם. ארמון אמיתי – Pl. d 'Antoni Lopez , שנמצא בפינת הרחובות  Laietana ו-Pasei de Colon  ממש מול הים. הולכים שמאלה מהסוף של שדרות הרמבלה. ענין של כמה דקות.
הארמון הזה, על הפרסקאות שבו ותקרת הויטראז' המושקעת ,משמש היום כסניף דואר מן המניין.
במרכז החלל הגדול נמצא דוכן שעליו רצים מספרים אלקטרוניים.
מי שמחכה לשרות יושב בניחותא בספסלים שמסביב וקם רק כשמופיע המספר שלו.
 
התמונות ממש לא טובות כי צלם הבית סירב לזוז מהספסל (בכל זאת עשרים  מדרגות ) ומי שצילם זו אני.

 

 

הארמון שמשמש כסניף דואר. בתמונה מתחת: הסניף מבפנים.

 

 

 
 ארמון המוסיקה הקטלנית- Palao  de la Musica  Catalana    הוא אחד המקומות שבאמת אסור להחמיץ בביקור בברצלונה.  כדי להיכנס צריך לקנות כרטיסים לסיור מודרך או למופע.

המדריכה הסבירה שכדי להרחיב את המבנה בזמן השיפוצים , הרסו כנסיה שהיתה צמודה אליו וממילא היתה שרופה עוד מימי מלחמת האזרחים. 
 
 אני, שבאה ממדינה שהיו שורפים בה אם צריך אולמות תרבות כדי לשקם בית כנסת  שחרב מצאתי את העובדה הזו מרתקת . ליתר ביטחון שאלתי שוב את המדריכה. כן, הבנתי נכון.
 
זה כמובן רק קמצוץ. כי בברצלונה צריך גם ללכת עם ספר ביד ולעקוב אחרי המומלץ. קטונתי.
 
מילה אחת על טאפאס.
אני יודעת שזה נראה נורא טעים.

אבל מה שאני ראיתי היה סנדוויצ'ים קטנים עם המון לחם  , שהיה ספוג בשמן- כשהטיתי את הפרוסה נקווו טיפות שמן בצלחת. אופס.
הסרדינים שחו בשמן.  גם הזיתים.  והצ'יפס שאתם רואים בתמונה הוצא לנוכח עינינו משקית גדולה.

דגמתי שלושה מקומות והרושם שלי לא השתנה. אני בטוחה שפיספסתי , ואם מישהו יכול לתת לי כתובת של מקום עם טאפאס ממש טובים אני אשמח.
 
הבירה בתמונה היא שלי.
הזמנתי בירה דלת קלוריות , ואני לא יודעת מה הם הבינו מהספרדית שלי, קיבלתי בירה  ללא אלכוהול. האם זה שאני סופסוף שותה בירה עושה אותי קולית?…
 
 
 
 

פוסט זה פורסם בקטגוריה טיולים, טיולים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על שתי הארות על ברצלונה וספוילר על טאפאס

  1. טיפוס הגיב:

    נסי את
    ciudad comtal
    על רמבלה קטלוניה, שזה כשממשיכים מהרמבלס למעלה, משהו כמו 400 מטרים אחרי פלסה קטלוניה,
    לא חסרות ברחבי העיר גם טפריות בסקיות, שבהן תמצאי פינצ'וס מצוינים

  2. אורי הגיב:

    נראה לי שהייתי מעדיף לטייל עם ק.

  3. שלומית הגיב:

    טיפוס-
    חן חן, בפעם הבאה לא אפספס.
    אורי- אתה בטוח?…

  4. ג'ורג' הגיב:

    האם אני יכול לטייל איתך בזמן שאורי טועה עם ק.?

  5. CrazyVet הגיב:

    המקום הכי טוב לטאפאס בבארסה הוא הסרבסריה קטלנה, שיושבת בפינת רמבלה קטלוניה עם מיורקה. חמש שנים, בלי סוף אורחים וזה עדיין המקום להשוויץ בו במיטב הטאפאס, במיוחד פירות הים הספרדיים. דרך אגב, הביקור שלך בעיר כלל הצצה בפקולטה לווטרינריה שלנו?
    [רציתי להוסיף את שמות המקומות בספרדית, אבל מערכת התגובות פה לא ממש אוהבת את הרעיון]

  6. שלומית הגיב:

    לא , לא הייתי בפקולטה. דווקא רציתי להיכנס לקליניקה שראיתי במסגרת שיטוטי בעיר ולא היה לי נעים (נו מה, אני אתקרצץ על איזה וטרינר פתאום)

    האם מלמדים אתכם על תוכים? אני מה זה אשמח להיות אורחת הפקולטה ולהרצות…צריכה לבדוק את הטאפאס שהמלצת…
    ותודה, כמובן, על הכתובת. הכל נשמר.

  7. CrazyVet הגיב:

    ביקור בפקולטה דורש מעט תכנון, כי היא נמצאת מחוץ לעיר (חצי שעה ברכבת) – לא משתלב כל כך עם טיול בהליכה (שלדעתי זו הדרך להכיר את בארסה, דרך אגב).
    לגבי התוכים, אני לא ממש יודעת (את הקורס היחידי בחיות אקזוטיות לא לקחתי) אבל אם את מעוניינת אני יכולה לקשר אותך עם המרצה, שגם אחראי על תחום חיות אקזוטיות בבית החולים של האוניברסיטה.

  8. ש. הגיב:

    מהידע המועט שלי כל נושא התוכים די פורח בספרד (לפחות מבחינת היצע האביזרים, צעצועים וכו') – אז בהחלט יכול להיות מעניין.

  9. CrazyVet הגיב:

    אני אקשר אותך איתו, אולי ייצא מזה משהו. איך הספרדית שלך?

  10. שלומית הגיב:

    קודם כל תודה לך.
    הספרדית שלי גרועה, אני יכולה להרצות באנגלית.
    אבל אני מציעה שלהמשך תקשורת , אם תרצי, תפני אלי בדואר הפרטי שנמצא באתר שלי(
    (פינה ימנית למעלה) ובכל אופן תודה לך, שלומית

להשאיר תגובה

